۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82545719
T T
۰ نفر
30 درصد برق استان يزد توسط 26 مشترك صنعتي مصرف مي شود

يزد – ايرنا - مديرعامل شركت برق منطقه‌اي يزد با بيان اينكه حدود 70 درصد برق مصرفي استان در بخش صنعت استفاده مي‌شود گفت: افزون بر 30 درصد انرژي الكتريكي توسط 26 مشترك بزرگ صنعتي استان مصرف مي‌شود.

محمدحسن صباغ زادگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه استان يزد يكي از پايدارترين شبكه‌هاي برق كشور را دارد و قطب توليد انرژي الكتريكي محسوب مي شود اظهار كرد: باوجود پتانسيل بالاي توليد برق و همچنين ارتباط با 5 نيروگاه كشور از طريق 5 خط 400 كيلوولت، پايداري مناسبي در شبكه اين استان پديد آمده كه شرايط را براي صنعت مطلوب كرده است.
وي افزود: در استان 2 هزار و 460 مگاوات برق با استفاده از سوخت فسيلي توليد مي‌شود با اين حال اقدامات خوبي در سال گذشته براي گرفتن مجوز و توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير به‌ويژه انرژي خورشيدي صورت گرفته است.
مديرعامل شركت برق منطقه‌اي يزد اضافه كرد : در مجموع در كشور 370 مگاوات قرارداد خريد تضميني 20 ساله برق منعقد شده كه از اين ميزان، در استان يزد 70 مگاوات قرارداد خريد تضميني منعقد شد كه 20 تا 30 مگاوات آن تا پايان سال 96 وارد مدار مي‌شود.
صباغزادگان با بيان اينكه استان يزد جزو استان‌هاي با كمترين ميزان خاموشي در كشور است خاطرنشان كرد: عبور از پيك‌بار تابستان سال گذشته بدون خاموشي، با تعامل و همكاري صاحبان صنايع، مردم و همكاران ما در صنعت برق استان به‌دست‌آمد و اميدواريم اين امر در تابستان امسال هم تداوم داشته باشد.
وي يادآور شد: سال گذشته همكاري صنايع در اجراي طرح تعطيلات و تعميرات و طرح ذخيره عملياتي بسيار موثر بود و اميدواريم با توجه به اينكه اين شركت 26 مشترك با با ديماند مصرفي بالاي هفت مگاوات دارد پيك بار امسال را با همكاري اين صنايع بدون مشكل سپري كند.
هم اكنون تعداد مشتركان صنعت برق استان يزد 621 هزار و 753نفر در بخش هاي خانگي، صنعتي، كشاورزي، معدني و تجاري است كه سهم صنعت 70درصد اعلام شده است.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحماني**انتشار: فلاح
@irnayazdd

سرخط اخبار استان‌ها