۲ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82542503
T T
۰ نفر
نيازمند انجام كار فرهنگي در عرصه مبارزه با قاچاق كالا و ارز هستيم

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان تاكيد كرد: در عرصه مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيازمند انجام كارهاي فرهنگي و سوق دادن مردم به سمت استفاده از كالاهاي مرغوب داخلي هستيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جاسم جادري سه شنبه در دومين نشست كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان بيان داشت: بايد برنامه ريزي و فرهنگ سازي لازم صورت گيرد تا مردم به جاي كالاي خارجي، از كالاي داخلي استفاده كنند.
وي ادامه داد:هرچند دولت تدبير و اميد در سال‌هاي اخير تلاش‌هاي زيادي براي كنترل ورود كالاي قاچاق به كشور كرده و اين امر منجر به كاهش چشمگير ورود كالاي قاچاق به ايران شده ، اما براي شكوفايي اقتصاد ملي نيازمند تحريم كالاهاي قاچاق و نخريدن آنها از سوي مردم هستيم.
جادري اضافه كرد: دولت يازدهم با درك شرايط موجود و برخي نابساماني‌هاي اقتصادي در كشور سياست‌ها و راهبردهاي اقتصادي خود را براي رونق بخشي و بهبود فضاي كسب‌ و كار با بهره‌گيري از توان ‌بخش خصوصي و حمايت از توليدكنندگان داخلي معطوف كرده اما عزم مردم براي رونق توليد كالاي داخلي ضروري است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد علت هاي قاچاق را ريشه يابي كنيم، افزود: مشكلات معيشتي و بيكاري از جمله دلايل بروز قاچاق است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: مشكلاتي از قبيل تحريم، ناامني در كشورهاي اطراف و نبود تجهيزات كافي در گمركات نيز ازديگر دلايل قاچاق محسوب مي شود.
جادري با بيان اينكه اقدامات خوبي در عرصه مبارزه با قاچاق صورت گرفته اما بايد براي به صفر رساندن آن تلاش كنيم، گفت: طي چهار سال اخير 50 درصد از ميزان قاچاق در كشور كاهش يافته است.
وي خاطرنشان كرد: براساس سياست گذاري در دولت يازدهم قرار بود، سالانه 10 درصد از ميزان قاچاق كاسته شود و امروز پس از چهار سال، 50 درصد از ميزان قاچاق در كشور كاهش يافته كه 10 درصد بيش از رقم مقرر شده است.
استاندار هرمزگان اظهار كرد: ميزان قاچاق كالا و ارز از 25 ميليارد دلار در سال 92 به 12 ميليارد دلار در سال جاري كاهش يافته كه نشان از تلاش دسته جمعي دستگاه هاي مختلف در راستاي مبارزه با قاچاق است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها