عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران در بندرعباس آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران روز سه‌شنبه با حضور وزیر و معاونان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران اجرایی هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این واحد تولیدی در مجتمع ایزوایکو (کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) ساخته می‌شود که محصول این واحد تولیدی بیواتانول سوختی با ظرفیت ۶۶ میلیون لیتر در سال، کنجاله تخمیری خوراک دام با ظرفیت ۶۶ هزار تن در سال و گاز کربنیک سبز با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال است.

میزان سرمایه‌گذاری ثابت این پروژه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با سرمایه‌گذاری ارزی ۲۰ میلیون یورو است که زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به‌طور مستقیم و هزار نفر غیرمستقیم را در زمان بهره‌برداری، فراهم خواهد کرد.

«مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو) یک منطقه ویژه اقتصادی در محدوده ای به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج فارس ایجاد شده است.

ایجاد این مجموعه باتوجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.»

 عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران در بندرعباس آغاز شد

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح تولیدی و صنعتی در هرمزگان امروز سه‌شنبه با استقبال مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد آشوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل صنایع وارد بندرعباس شد.

افتتاح یک واحد صنعتی در حوزه فرآورده‌های نفتی، حضور در مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو و کلنگ ۲ طرح سرمایه‌گذاری در این مجتمع، بازدید از طرح‌های توسعه فولاد دریایی، حضور در آیین ساخت سه شناور جدید و مراسم تحویل آمبولانس دریایی، سفر به قشم و حضور در رویداد همتایابی و دانش بنیان صنایع دریایی جزو مهم‌ترین برنامه‌های وزیر صمت در سفر به هرمزگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha