آمبولانس دریایی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل شد

بندرعباس - ایرنا - شناور آمبولانس دریایی عصر سه‌شنبه طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مسئولان استانی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) این شناور را ساخته است و ضمن ارائه خدمات درمانی به جزایر استان در صورت لزوم، بیماران را به بندرعباس مرکز استان اعزام کند.

این شناور گنجایش ۱۶ نفر سرنشین و چهار برانکارد با تجهیزات کامل پزشکی را برای بیماران اورژانسی دارد.

آمبولانس دریایی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل شد

همچنین در این روز با حضور وزیر صمت، شناور تفریحی «گنجر» با ظرفیت ۳۰۰ نفر به سرمایه گذار تحویل داده شد، این کشتی تفریحی با طول ۳۸ متر و عرض ۱۲ متر توسط مجتمع ایزوایکو ساخته شده است.

آمبولانس دریایی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل شد

در ادامه برنامه‌ها با حضور عباس علی آبادی، آیین عملیات ساخت سه فروند شناور نیز در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران آغاز شد، بنا است شناور ۹۵ تنی در مدت ۱۲ ماه، شناور یدک کش ۳۰۰ تنی در مدت ۱۸ ماه و شناور ۲ هزار و ۵۰۰ تنی نیز در مدت زمان ۲۴ ماهه توسط ایزوایکو ساخته شود.

«مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو) یک منطقه ویژه اقتصادی در محدوده ای به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج فارس ایجاد شده است.

ایجاد این مجموعه باتوجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha