عملیات اجرایی نخستین مجتمع تولید کابل‌های زیردریایی خاورمیانه آغاز شد +فیلم

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی نخستین واحد تولید کابل‌های زیردریایی خاورمیانه در مجتمع ایزوایکو (کشتی سازی و فراساحل ایران) روز سه‌شنبه با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح تولیدی کابل سازان دریایی نوآوران هرمز که کشور را از واردات کابل‌های زیردریایی بی‌نیاز خواهد کرد، دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۵۰ کیلومتر کابل قدرت و ترکیبی است.

محصول این واحد تولیدی انواع کابل دریایی و انواع کابل ترکیبی از مس و فیبرنوری با میزان سرمایه‌گذاری ثابت بیش از هشت هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است که زمینه اشتغال مستقیم ۱۸۱ نفر را در زمان بهره‌برداری، فراهم خواهد کرد.

فیلم

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پیش از حضور در آیین کلنگ‌زنی این مجموعه از عملیات اجرایی مجتمع فولادسازی فرا طرح آلیاژ در مجتمع ایزوایکو نیز بازدید کرد.

این مجتمع فولادسازی با هدف بومی‌سازی صنعت تولید فولادهای کیفی و جلوگیری از واردات فولادهای دریایی و زنگ نزن با سرمایه گذاری ۵۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران در حال احداث است و در مرحله نخست ظرفیت تولید ۸۶۴ هزار تن از انواع فولادهای کیفی را خواهد داشت.

این پروژه برای ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم درپی دارد.

شرکت فرا طرح آلیاژ در شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی به مساحت ۵۰ هکتار است که که عمده ترین محصولات آن را می‌توان به ورق نورد گرم فولاد زنگ نزن و اسلب فولادی اشاره کرد.

میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۵.۵ درصد است که ورود ماشین آلات طرح یادشده نیز به سایت آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha