۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۰:۲۳
کد خبر: 82489171
T T
۰ نفر
سند برنامه هاي اجرايي آموزشگاه هاي فني و حرفه اي كردستان مبادله شد

سنندج- ايرنا- سند برنامه هاي اجرايي و آموزشي سال 1396 اداره كل آموزش فني و حرفه اي كردستان با مراكز آموزشي خصوصي و دولتي فني و حرفه اي استان براي نخستين بار مبادله شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل آموزش فني و حرفه اي كردستان شامگاه روز دوشنبه در جلسه شوراي اداري و آموزشي اين اداره كل در مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد ورمقاني سنندج گفت: در اين سند براي نخستين بار در چند سال اخير برنامه هاي آموزشي و اجرايي را به صورت مجتمع و در قالب يك سند تدوين و به مراكز آموزش فني و حرفه اي سطح استان ابلاغ شده است.
سيد جميل احمدي افزود: اين سند مي تواند آغازگر برنامه ريزي لازم براي اجرايي كردن تعهدات اداره كل فني و حرفه استان در راستاي تحقق اهداف اسناد بالادستي به ويژه سند چشم انداز كشور در افق 1404، سياست هاي كلي اشتغال، سياست هاي اقتصاد مقاومتي، برنامه توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و برنامه هاي وزرات تعاون كار و رفاه اجتماعي باشد.
وي با اشاره به نامگذاري سال 1396 توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال گفت: از اركان مهم و تاثيرگذار در بحث توليد و اشتغال آموزش هاي مهارتي است كه مي تواند نقش مهمي در ايجاد اشتغال مولد و پايدار و افزايش توليدات داخلي داشته باشد.
به گفته وي، بايد گفتمان مهارت آموزي در سطح استان نهادينه شود و تلاش و جديت و عزم همگاني در راستاي توسعه و اشاعه فرهنگ مهارت آموزي و توجه ويژه به كارآفريني شكل گيرد.
احمدي از ارائه آموزش هاي مهارتي منطبق با سفارش بازار كار و متناسب با ظرفيت ها و پتانسيل هاي هر منطقه خبر داد و گفت: در سالجاري بايد بكوشيم حداقل 30 درصد از حرفه هاي ارائه شده توسط مراكز آموزش فني و حرفه اي با اين اهداف باشد.
در آموزشگاه هاي مراكز دولتي اين استان سالانه سه ميليون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام مي شود و در آموزشگاه هاي بخش خصوصي نيز سالانه يك ميليون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام مي شود.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسين زاده/** انتشار دهنده: عبدالله رحماني

سرخط اخبار استان‌ها