۱۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82479776
T T
۰ نفر
فرماندار آستارا: حفاظت از طبيعت به عنوان يك تكليف اجتماعي تبيين شود

آستارا - ايرنا - فرماندار شهرستان مرزي بندر آستارا گفت: حفاظت از طبيعت و پرهيز از تخريب آن بايد به عنوان يك تكليف اجتماعي در جامعه تبيين و فرهنگ سازي شود.

يونس رنجكش روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا علاوه بر فراخواندن اقشار مختلف مردم اين شهرستان و گردشگران براي حفظ محيط طبيعي آستارا در روز طبيعت، افزود: شرط بقاي طبيعت و بهره مندي گردشگران از اين موهبت الهي، اعتقاد به حفظ و حراست آن به عنوان يك فرهنگ عمومي است.
وي اضافه كرد: فرهنگ پربار اين مرز و بوم نشان مي دهد كه مردم با طبيعت رابطه منطقي ديرينه اي دارند و تداوم اين رابطه موجب بقاي هر چه بيشتر محيط زيست مي شود.
رنجكش افزود: گردشگراني كه به اين شهرستان مي آيند حداقل كاري كه مي توانند در حراست از محيط طبيعي آن داشته باشند، پرهيز از ريختن زباله است و اين امر تاثير بسزايي در كاهش هزينه هاي تحميل شده بر محيط زيست و حراست از آن دارد.
وي گفت: ساليانه براي جمع آوري زباله در مسيرهاي تردد گردشگران، هزينه هاي هنگفتي صرف مي شود و بار اين هزينه ها از عهده اين شهرستان خارج است.
رنجكش اظهار كرد: آستارا داراي جمعيتي حدود يكصد هزار نفر است اما با امكانات خود، پذيراي بيست برابر جمعيت ثابت خود در ايامي نظير تعطيلات نوروزي است و گردشگران حاضر در آستارا بايد با تغيير رويكرد خود نسبت به محيط زيست، نقش مهمي در حراست از محيط هاي طبيعي اين شهرستان داشته باشند.
شهرستان آستارا در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان با ميزباني چند ميليون مسافر در سال و تردد بيش از 800 هزار گردشگر داخلي و خارجي از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذير كشور محسوب مي شود و در اين شهرستان روزانه به طور ميانگين 120 تن زباله توليد و در داداش آباد در نزديكي ساحل خزر دفن مي شود.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها