۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82469247
T T
۰ نفر

پیش بینی سفر بیش از 200 هزار مسافر نوروزی به خلخال

۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82469247
پیش بینی سفر بیش از 200 هزار مسافر نوروزی به خلخال

اردبیل - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروز پیش رو بیش از 200 هزار مسافر و گردشگر به این شهرستان سفر كنند.

قنبر رستمی روز یكشنبه در حاشیه مراسم استقبال از نخستین مسافران نوروزی شهر خلخال به خبرنگار ایرنا افزود: در نوروز سال 95 بیش از 180 هزار گردشگر به این شهرستان سفر و از جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی آن دیدن كردند كه با توجه به بهره برداری از راه تازه احداث خلخال به فیروزآباد پیش بینی می شود این میزان به 200 هزار گردشگر در تعطیلات نوروز سال 96 افزایش یابد.
فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز در این مراسم از انجام تمهیدات لازم برای آسایش و رفاه گردشگران نوروزی این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به برقراری تردد در جاده اصلی خلخال به فیروزآباد امسال یكی از پایگاه های هدایت و راهنمایی مسافران جمعیت هلال احمر در مبدا ورودی این جاده مستقر شده است.
وی بیان كرد: در حال حاضر 2 پایگاه ثابت در مبادی ورودی شهر خلخال از سمت جاده جدید اردبیل و جاده اسالم و یك پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای نیز در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم مستقر شده و یك پایگاه سیار نیز با بكار گیری 47 نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در هدایت و خدمات رفاهی به گردشگران فعالیت دارند.
در این آیین كه به صورت جداگانه در پایگاه های استقبال از مسافران در مبادی ورودی شهر خلخال برگزار شد با هدایایی از نخستین مسافران نوروزی استقبال شد.
همچنین میثاق نامه كمپین ملی 'نه گفتن به تصادفات رانندگی' كه در محل پایگاه های راهنمای مسافران جمعیت هلال احمر خلخال نصب شده به امضای فرماندار و مسوولان حاضر رسید.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است، این شهرستان با داشتن جاذبه های طبیعی از جمله جاده خلخال - اسالم ، تفرجگاههای ازناو و اندبیل و روستاهای هدف گردشگری در كنار بقاع و امامزداه ها هر ساله میزبان بیش از یك میلیون گردشگر می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7119

سرخط اخبار استان‌ها