۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82456753
T T
۰ نفر
فاز نخست پتروشیمی بویراحمد 1300 فرصت شغلی ایجاد می‌كند

یاسوج- ایرنا – مدیرعامل شركت پتروشیمی بویراحمد گفت كه فاز نخست مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد با یكهزار و 300 شغلی یك تحول اقتصادی خوبی را برای مردم منطقه به همراه دارد.

2 طرح پتروشیمی هم‌اكنون در شهرستان های كهگیلویه و گچساران در جنوب كهگیلویه و بویراحمد درحال ساخت است.
لهراسب باقری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاز نخست این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین واحد پتروشیمی كشور و بزرگ‌ترین واحد صنعتی این استان، در زمینی به مساحت 90 هكتار و بااعتبار 35 هزار میلیارد ریال در دشت سقاوه احداث خواهد شد.
وی افزود كه خوراك این طرح به میزان سالانه 700 میلیون مترمكعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه تأمین خواهد شد.
باقری اظهار كرد كه این خط لوله كه سال‌های زیادی از شهرستان بویراحمد بدون هیچ بهره‌برداری عبور می‌كرد، اینك به‌عنوان خوراك مجتمع عظیم پتروشیمی سقاوه این شهرستان، فرصت یك سرمایه‌گذاری بزرگ صنعتی را فراهم كرده است.
پتروشیمی بویراحمد پس از بهره‌برداری قادر است كه سالیانه 60 هزار تن بنزین پیرولیز، 30 هزار تن گاز مایع، 250 هزار تن پروپیلن، 250 هزار تن پلیمرهای پروپیلن به اشكال ابتدایی و یك‌میلیون تن متانول تولید كند.
به گفته وی پتروشیمی بویراحمد با تلاش استاندار و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در آینده‌ای نزدیك كلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
در سفر اسفندماه سال جاری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به كهگیلویه و بویراحمد با پیگیری استاندار كهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مجوز بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین واحد پتروشیمی بخش خصوصی كشور در دشت سقاوه اخذ شد.
شهرستان بویراحمد به مركزیت شهر یاسوج حدود 230 هزار نفر جمعیت دارد.
كهگیلویه و بویراحمد با داشتن تولید یك‌چهارم نفت و گاز كشور در ردیف استان‌های آخر برخوردار از صنایع بزرگ وابسته به نفت و گاز ازجمله پتروشیمی قرار دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110

سرخط اخبار استان‌ها