۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶
کد خبر: 82450391
T T
۰ نفر

12 هزار اصله نهال در مياندوآب كاشت مي شود

۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶
کد خبر: 82450391
12 هزار اصله نهال در مياندوآب كاشت مي شود

مهاباد- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان مياندوآب گفت: همزمان با هفته منابع طبيعي و روز درختكاري 12 هزار اصله نهال در اين شهرستان كاشته مي شود.

ابراهيم حسين زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در طول هفته منابع طبيعي 12 هزار نهال براي غرس در دانشگاه ها، مدارس و دهياري ها توزيع مي شود.
وي افزود: براي اجراي نهضت توسعه و افزايش فضاي سبز، به صورت رايگان در نقاط مختلف شهري و روستائي اين شهرستان اين تعداد نهال كاشته مي شود.
حسين زاده با اشاره به اهميت صيانت از منابع طبيعي و توسعه آن اضافه كرد: منابع طبيعي در هر كشوري جزو بزرگترين و اساسي ترين سرمايه هاي آن كشور محسوب مي شود و لزوم حفاظت و حمايت از منابع ملي به عنوان يك رسالت و اولويت حياتي به شمار مي رود.
وي اظهار كرد: در اين شهرستان بيش از 160 هزار هكتار مراتع روستائي و ييلاقي وجود دارد و نيروهاي اين اداره با همكاري مردم و بهره برداران صيانت و حفاظت از آن را برعهده دارند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مياندوآب گفت: در اين شهرستان 30 هكتار جنگل دست كاشت، شهيد قاسمي عليار كندي و حدود 100 هكتار جنگل پراكنده در مناطق قره ملك، ملحملو و ساينجق وجود دارد.
به گزارش ايرنا، از 15 تا 21 اسفند ماه در تقويم رسمي كشورمان به نام هفته منابع طبيعي نامگذاري شده كه شعار امسال اين هفته 'هميار طبيعت باشيم'است.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دريافت كنيد.
3093** انتشار دهنده: پيمان پاكزاد

سرخط اخبار استان‌ها