۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82440577
T T
۰ نفر
معاون قوه قضائيه: 23 درصد زندانيان كشور بلاتكليف هستند

ياسوج - ايرنا- معاون رئيس قوه قضائيه و رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي گفت كه هم ‌اينك حدود 23 درصد از زندانيان در ندامتگاه‌هاي سراسر كشور بلاتكليف و يا تحت قرار هستند.

اصغر جهانگير روز چهارشنبه در حاشيه آيين توديع و معارفه مديركل زندان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت كه با توجه به هماهنگي‌هاي انجام‌ شده با دادسراها اين افراد در سال 96 تعيين تكليف و ساماندهي خواهند شد.
وي كاهش جمعيت كيفري در زندان‌هاي كشور را نيازمند هماهنگي و هم‌افزايي بين بخشي و چرخه‌اي منسجم و به‌هم‌پيوسته از سازمان‌ها و نهادها در بخش‌هاي مختلف آموزشي،اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و حتي قضايي و انتظامي دانست و گفت: كوتاهي هركدام از اين مجموعه‌ها زمينه بروز بزه در افراد جامعه را فراهم مي‌كند.
معاون رئيس قوه قضائيه تصريح كرد كه هم ‌اينك حدود 80 درصد از افرادي كه در زندان‌هاي سراسر كشور به سر مي‌برند كساني هستند كه سطح تحصيلات پايين‌تر از ديپلم دارند.
جهانگير كاهش جمعيت كيفري در ندامتگاه‌هاي كشور و ارائه برنامه‌هاي فرهنگي، هنري، ديني و حرفه‌آموزي را از اولويت‌هاي مهم اين سازمان در سال 96 ذكر كرد.
**جابه‌جايي 20 زندان در كشور
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي همچنين به مصوبه مجلس شوراي اسلامي در برنامه ششم توسعه مبني بر جابه‌جايي 20 زندان كشور اشاره كرد و گفت: اين مهم در دستور كار قوه قضائيه و اين سازمان قرار گرفته است.
جهانگير افزود كه در صورت تأمين اعتبار و همچنين نيروي انساني مورد نياز اين كار در اسرع وقت انجام خواهد شد.
وي اظهار داشت كه جابه‌جايي زندان ياسوج نيز در اولويت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور، استانداري و دستگاه قضايي كهگيلويه و بويراحمد قرار گرفته است.
زندان مركزي ياسوج يكي از موانع جدي فرود هواپيما در فرودگاه اين شهر است.
معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور به ‌منظور شركت در آيين توديع و معارفه مديركل زندان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد سفر كرده است.
اسماعيل جم ياري در آيين به عنوان مديركل جديد زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كهگيلويه و بويراحمد منصوب و از خدمات عباس فلاحتي مطلق مدير قبلي تقدير شد.
خبرنگار: حميد جهان**انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
3016/8005/6110

سرخط اخبار استان‌ها