۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82384267
T T
۰ نفر
انتقاد شديد رئيس پيشين مجلس نمايندگان آمريكا از سنا

تهران - ايرنا - 'نوت گينگريچ' رئيس پيشين مجلس نمايندگان آمريكا در توييتي نوشت: از مشاهده رفتار گستاخانه برخي از سناتورهاي با تجربه بسيار محدود، با 'ركس تيلرسون' نامزد تصدي پست وزارت خارجه آمريكا، احساس شرمساري مي كنم.

به گزارش ايرنا، گينگريچ امروز (پنجشنبه) به وقت محلي در توئيت كوتاه خود با اشاره به تجارب بالاي ركس تيلرسون، نوشت: او شخصي مجرب و با دانش در حوزه سياست خارجي است.
وي در ادامه تاكيد كرد: تيلرسون نامزد تصدي پست وزارت خارجه آمريكا فرد مناسبي براي اين سمت است.
گينگريچ رئيس مجلس نمايندگان آمريكا در ميان سال هاي 1995 تا 1999 و نامزد كسب كانديداتوري حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سال 2012 بود.
در همين خصوص، ركس تيلرسون نامزد تصدي پست وزارت خارجه آمريكا ديروز (چهارشنبه) در مقابل كميته روابط خارجي سنا قرار گرفت و از برنامه هاي خود دفاع كرد.
اين در حالي است كه ترامپ در توييتي در مورد تيلرسون نوشته است: آنچه بيش از همه در مورد ركس تيلرسون دوست دارم، مجرب بودن وي در برخورد موفقيت آميز با هر نوع دولت خارجي است.
اقليت دمكرات سنا تلاش خواهند كردند تا عرصه را بر نامزدهاي كابينه ترامپ تنگ كنند و اين در حالي است كه شماري از جمهوري خواهان در مورد نامزدي تيلرسون براي پست وزارت خارجه آمريكا ابراز نگراني كرده اند.
تيلرسون قبلا مدير عامل شركت اكسون موبيل بوده است. وي تاكنون منصب دولتي نداشته است.
خاورم**9377**1275
مترجم: حميد اوضح*انتشار دهنده: مجيد جعفري
۰ نفر

سرخط اخبار جهان