۵ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۵
کد خبر: 82244946
T T
۰ نفر
مسابقات باستانی گرامیداشت شهدای منا در بروجرد برگزار شد

بروجرد-ایرنا- به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، مسابقات باستانی كاران بروجرد عصر روز دوشنبه در زورخانه شهرداری بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این مسابقات 28 تن از باستانی كاران شهرستان بروجرد به صورت انفرادی در ماده های كباده، سنگ، چرخ تیز و میل سنگین به رقابت پرداختند.
مسئول هیات پهلوانی و زورخانه ای بروجرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا گفت: در این مسابقات در ماده چرخ تیز نوجوانان علیرضا دارابیان، امیر محمد ساریخانی و حسین جعفری و در رده بزرگسالان این ماده محمد حسین محمدی، حسین فلاحی و سعید روزبهانی برتر شناخته شدند.
ایرج قمبری افزود: در ماده كباده بزرگسالان احمد سرمیلی، حمید قاسمی و علی ریسمانی و در رشته میل سنگین بزرگسالان امید قائد رحمت، رضا ترابی و مهدی ورمزیاری به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی اضافه كرد: در ماده سنگ بزرگسالان نیز ناصر گرشاسبی، محمود یاراحمدی و مهدی ورمزیاری برتر شدند.
وی گفت: این مسابقات را حسین كرمی، سیروس طاهر پور، محسن نیكو فرد داوری كردند و محمد كمانكش، احمد شریعتمداری و محمود حسن نژاد مرشد این مسابقات بودند.
به گفته وی ورزش باستانی و زورخانه ای ریشه ای عمیق در اعتقادات مذهبی مردم ایران دارد كه به پرورش جسم و تقویت فرهنگ پهلوانی و جوانمردی می پردازد.
قمبری افزود: آشنایی جوانان با این ورزش ایرانی و اصیل و آموختن فرهنگ ایثار و گذشت ضروری است و برای تحقق آن باید این ورزش را بیش از پیش گسترش داد.
به گزارش ایرنا در این آیین كه با همكاری اداره ورزش و جوانان و هیات پهلوانی و زورخانه ای بروجرد برگزار شد، جمعی از ورزشكاران و مسئولان و خانواده شهدای منای شهرستان بروجرد حضور داشتند كه با اهدای جوایزی از آنها تجلیل شد.
اجرای حركات نمایشی توسط كودكان و نوجوانان باستانی كار از دیگر بخش های این مسابقات بود.
خبرنگار: آتوسا آزرم**انتشار دهنده: احسان كردی
3031/3022

سرخط اخبار استان‌ها