۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82228209
T T
۰ نفر
12هزار دام در شهرستان لاهيجان عليه بيماري ها واكسينه شدند

لاهيجان - ايرنا- رييس شبكه دامپزشكي شهرستان لاهيجان گفت: بيش از 12 هزار راس دام در شهرستان لاهيجان عليه بيماري هاي واگير و بيماري هاي مشترك بين انــسان و دام واكسينه شدند.

دكتر غلامحسين بابانژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مدت پنج ماهه امسال واكـــسيناتورهاي بخش دولــتي با همكاري بخش خصوصي اقدام به واكسيناسيون 10هزار و 281 راس گاو و گاومــيش و دو هزار 399 راس گوسفند و بز عليه بيماري هاي واگير دام و بيماري هاي مشترك بين انــسان و دام كردند و بر روي 215 راس گاو نيز تست سل انجام دادند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت كــنترل بيــــــماري هاري ،در اين مدت 221 قلاده سگ مورد مايه كوبي هاري قرار گرفت.
وي اظهارداشت: در اين مدت بازرسان بهداشتي شبكه دامپزشكي شهرستان لاهيجان از 547 واحد عرضه فرآورده هاي خام دامي نظير قصابــــــــــي ها، فروشگاه هاي مــــرغ و ماهي و رستوران ها بازديد بعمل آوردند كه در اين بازديدها 98 مورد غير بهداشتي مشاهده كردند.
بابانژاد گفت: در اين بازديدها براي 29 متخلف پرونده تشكيل و جهت رسيدگي به مراجع قضايي ذيربط ارسال شد.
وي يادآورشد: يك باب قصابي نيز به دليل كشتارغير مجاز دام پلمپ و در مجموع مقدار 675 كــيلوگـــرم مواد غذايي فاسـد ضبط و منهدم شد.
وي از شهروندان درخواست كرد كه هنگام خريد فرآورده هاي خام دامي به برچسب تاريخ توليد ، زمان انقضاء و مهر دامپزشكي توجه نمايند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتي ،آنرا به شبكه دامپزشكي شهرستان اطلاع دهند.
رييس شبكه دامپزشكي شهرستان لاهيجان با اشاره به مشكلات تشكيلاتي اين شبكه افزود: اين شبكه داراي هفت نفر پرسنل است در حاليــــكه در چارت تشكيلاتي آن 14 نيرو پيش بيني شده است و با اين حجم كاري ، هر نفر مجبور است كار دو يا چند پرسنل را همزمان انجام دهد.
وي تصريح كرد: اين شبكه فاقد سرايدار، راننده و نيروي خدماتــي است و از لحاظ امكانات حمل و نقل داراي دو دستگاه وسيله نقليه مستعـمل و مستهلــك است ، ساختمان اداري شبكه نيز وضع بسيار نامناسبي دارد و مــــالكيت مـــــــــــحل ساختمان هم با معارض مواجه است.
به گفته وي شهرستان لاهيجان حدود 13 هزار راس بز و گوسفند و حدود 22 هزار راس گاو دارد.
/6070/6029

سرخط اخبار استان‌ها