۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82163575
T T
۰ نفر

هنرانه در گيلان

۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82163575

رشت- ايرنا- برنامه هاي هنري در پيشخوان فرهنگ و هنر گيلان همچنان در شاخه هاي متعدد پر بار است.

نمايشگاه نقاشي به سبك انتزاعي
برپايي نمايشگاه نقاشي به سبك انتزاعي ، آثار فوژان فرهود در نگارخانه مارليك رشت داير شده است.
به گزارش روز دو شنبه خبرنگار ايرنا، نمايشگاه يادشده شامل ١٧ اثر است،كه با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رشت برگزار شده است..
فوژان فرهود داراي مدرك كارشناسي برق الكترونيك از سال ١٣٨٧ هنر نقاشي را زير نظر استاد خرمي نژاد در تهران آغاز نمود و نمايشگاه وي حاوي نقاشي هاي آكريليك با سبك انتزاعي همراه با فرم هاي آشنا از طبيعت است.
هنر مجرد يا هنر انتزاعي (آبستره) به هنري اطلاق مي شود كه هيچ صورت يا شكل طبيعي در جهان در آن قابل شناسايي نيست و فقط از رنگ و فرم هاي تمثيلي و غيرطبيعي براي بيان مفاهيم خود بهره مي گيرد.
نمايشگاه نقاشي فوژان فرهود تا ششم مرداد ٩٥ در نگارخانه مارليك مجتمع فرهنگي و هنري خاتم الانبياء (ص) رشت، پذيراي علاقمندان به هنر نقاشي است.
درستكارترين قاتل دنيا
نمايش درستكارترين قاتل دنيا به كارگرداني آرمين طيب نعيمي تا ١٦ مرداد در رشت اجرا مي شود.
نمايش يادشده،نوشته افشين هاشمي و به كارگرداني آرمين طيب نعيمي از يكم تا شانزدهم مردادماه ٩٥ به جز ٩ مرداد در ١٦ سانس در محل پلاتوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري رشت از ساعت ١٩:٣٠ عصر اجرا مي شود.
همچنين فروش اينترنتي بليط از طريق سامانه www.haftsaz.com امكان پذير است.

گلدونه خانم
نمايش گلدونه خانم نوشته اسماعيل خلج و به كارگرداني بهزاد عشقي تا هشتم مرداد ماه ٩٥ در رشت اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، نمايش گلدونه خانم نوشته اسماعيل خلج و به كارگرداني بهزاد عشقي از دوم تاهشتم مرداد ماه ٩٥ از ساعت ١٩ در سالن شهيد انصاري مجتمع فرهنگي و هنري خاتم الانبياء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رشت اجرا مي شود.
مينا نوروزي ، مهدي مددكار ، فخري آقاجاني ، مهسا سليمي ، ناهيد پورمراد ، مريم محمدي ، سجاد خورشيدي ، پرهام اسماعيلي ، سعيد درآينده ، طاهر پورمحمد ، عقيل دانش دوست در اين نمايش به ايفاي نقش مي پردازند.
علاقمندان مي توانند براي تهيه بليت به آموزشگاه سينمايي پروين ، كتاب فروشي ديبا ، شهر كتاب ، كتاب فروشي فرازمند مراجعه نمايند، همچنين خريد آنلاين بليط از طريق سامانه www.haftsaz.com امكان پذير است.

كنسرت تلفيقي گروه پالت در رشت
كنسرت تلفيقي گروه پالت هفتم مرداد در سالن مجلل رشت برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، محمد حسن پور رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رشت با اعلام اين خبر، افزود: كنسرت تلفيقي گروه پالت توسط موسسه فرهنگي هنري انديشه مدرن گيل، روز پنجشنبه هفتم مردادماه ٩٥ در سالن مجلل رشت با ظرفيت ٩٠٠ نفر با دو اجرا از ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٠ و ٢١:٣٠ تا ٢٣ برگزار مي شود.

سه نمايش در دست توليد در لاهيجان
نمايش هاي هفت پله تا آواز خورشيد، نوادگان قوم ژرمن و مالاريا اين روزها در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان در حال تمرين است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، نمايش هفت پله تا آواز خورشيد به كارگرداني آرزو علي پور و طرح و ايده از نگار نادري در مورد جنگ و دفاع مقدس است؛اين نمايش نگاه نمادين و سمبوليك به هشت سال دفاع مقدس دارد كه با شروع جنگ تحميلي زنان و مردان ايران زمين تجاوز به كشور خود را نمي پذيرند و با متخاصم مي جنگند و .....
نمايش ديگري با نام نوادگان قوم ژرمن به نويسندگي و كارگرداني امير رجب پور و همراهي هنرمندان تئاتر شهرستان لاهيجان در حال تمرين است؛ اين نمايش با موضوع اجتماعي و فرهنگ شهري است كه در آن دو شخصيت به دليل مشكلاتي كه ريشه در مسائل خانوادگي دارد دست به تخريب اموال عمومي و شهري مي زنند كه اين عمل ونداليسم ناميده مي شود...
نمايش ديگر با نام مالاريا با موضوع اجتماعي به نويسندگي محمود ناظري و كارگرداني امير اميني در حال توليد است؛نمايش مالاريا داستان چهار چهار نفر است كه مي خواهند با رفتار و وسايلي كه در دسترس دارند انواع آلوده كردن محيط زيست و تخريب آنرا نشان دهند....
1881/6070

سرخط اخبار استان‌ها