هشت نماینده سیستان وبلوچستان در پنج كمیسیون مهم برای استان عضو هستند

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم شهرهای زابل، زهك، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به تخصص هایی كه داشتند باید در كمیسیون های مربوطه شركت می كردند كه بر این اساس هشت نماینده مردم استان به عضویت پنج كمیسیون مجلس درآمدند.

حبیب الله دهمرده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این كه مجلس شورای اسلامی دارای 16 كمیسیون است اظهار داشت: عضویت در كمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی دغدغه و نگرانی همه هشت نماینده مردم سیستان و بلوچستان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با توجه به سابقه كاری خود كه یك عنصر دانشگاهی هستم عضویت كمیسیون آموزش را انتخاب كردم كه برنامه های زیادی برای ارتقا وضعیت آموزشی كشور به ویژه در سیستان و بلوچستان دارم.
دهمرده بیان كرد: نیروی انسانی متخصص و متعهد كه هر 2 مكمل یكدیگر محسوب می شوند در كنار مسائل فرهنگی و تخصصی همیشه مورد توجه من بوده و به این موضوع خیلی ارزش قائل هستم.
وی تصریح كرد: دانشگاه های كشور به ویژه مراكز آموزش عالی سیستان و بلوچستان اگر با مشكلاتی روبه رو باشند در این كمیسیون به جد مورد بررسی قرار گرفته و نمایندگان عضو كمیسیون برای رفع مشكلات از هیچ كوششی دریغ نخواهند كرد.
وی افزود: همیشه من به نیروی انسانی وزن زیادی می دهم و بر اساس شعار خود كه پرسودترین بخش هر جامعه سرمایه نیروی انسانی آن است عضویت در این كمیسیون را انتخاب كردم.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: كشورهایی كه به بخش نیروی انسانی توجه داشتند سود كردند و ما چنانچه نیروهای متخصص و متعهد در زمینه های مختلف داشته باشیم بسیاری از مشكلات برطرف می شود.
دهمرده تصریح كرد: كشورهای زیادی هستند كه منابع كافی در اختیار دارند اما نیروی انسانی متخصص ندارند و همیشه دچار مشكل و وابستگی هستند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب و حتی اوایل انقلاب با كمبود نیروی متخصص بومی روبه رو بود كه این موضوع مشكلات زیادی را برای مردم این استان به وجود آورده بود.
وی اظهار داشت: 90 درصد پزشكان بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان به عنوان بزرگترین بیمارستان استان سیستان و بلوچستان در دهه 60 غیر بومی و حتی برخی غیر ایرانی بودند بنابر این در طول خدمت چندین ساله تمام تلاش خود را به تقویت و تربیت نیروی انسانی و سرمایه گذاری در این بخش معطوف كردم.
وی گفت: دبیرستان های شبانه روزی و مراكز آموزشی در زمان مسئولیت اینجانب در سیستان و بلوچستان ایجاد شد چون درصد نیروهای متخصص بومی ما بسیار پایین بود.
نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی كه رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بودم 97 درصد دانشجویان ما غیر بومی بودند حتی در بعضی از رشته ها مثل دریانوردی چابهار فقط یك نفر نیروی بومی وجود داشت.
دهمرده ادامه داد: دبیرستان های شبانه روزی وابسته به دانشگاه را طراحی و توانستم غیر از دانشگاه دولتی چند دانشگاه دیگر نیز در این مدت در سیستان و بلوچستان ایجاد كنم تا كمبود نیروی متخصص بومی در استان از این طریق جبران شود.
وی تصریح كرد: برنامه های زیادی در راستای پیشرفت مراكز آموزشی سیستان و بلوچستان در دستور كار قرار دارد كه بتوانم عدم توسعه یافتگی استان را جبران كنم.
وی گفت: نمایندگان سیستان و بلوچستان با حضور در كمیسیون های مجلس می توانند به راحتی بسیاری از مشكلات حوزه انتخابیه خود را برطرف كنند.
بر اساس اعلام نهایی نتایج كمیسیون های مجلس شورای اسلامی، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و محمد نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر در كمیسیون بهداشت و درمان، حبیب الله دهمرده نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل و محمد باسط درزاهی نماینده سراوان در كمیسیون آموزش و تحقیقات، احمد علی كیخا نماینده دیگر زابل و عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار در كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی، علیم یارمحمدی نماینده دیگر زاهدان در كمیسیون عمران و علی كرد نماینده خاش در كمیسیون اجتماعی مجلس عضویت دارند.
3213 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها