۷ تیر ۱۳۹۵، ۳:۵۵
کد خبر: 82127822
T T
۰ نفر
داعش تصاویر ویدیویی اعدام پنج خبرنگار سوری را برروی اینترنت منتشر كرد

تهران - ایرنا - گروه تروریستی داعش تصاویر ویدیویی اعدام وحشیانه پنج خبرنگار سوری به جرم انتشار مطالب ضد این گروه را بر روی اینترنت منتشر كرد.

به گزارش یكشنبه شب پایگاه خبری روسیا الیوم، این گروه با انتشار تصاویر اعترافات این خبرنگاران تحت عنوان 'وحی شیطان' نشان داده كه چگونه برای اعدام یكی از این افراد از اتصال كابل برق بهره گرفته است.
دراین اعترافات، «سامر عبود» مدیر دفتر رسانه ای تحولات توسعه ای رسانه ها در دیرالزور نشان داده شده كه می گوید: تمام فعالیت های گروه داعش بویژه فعالیت های نظامی اش در دیرالزور را پوشش رسانه ای می داده و آمار و بررسی های میدانی (شامل میزان اقبال مردمی به این گروه، تعداد مبارزان خارجی و...) را از این گروه مخابره می كرده است.
داعش دلیل اعدام او را انتشار مقاله ای با عنوان 'خلافت به شیوه بعث ' عنوان كرده و نشان داده كه چگونه یكی از عناصرش با فرو كردن چاقو در گردن این فعال رسانه ای، وی را به قتل می رساند.
فعال رسانه ای دیگری كه در این تصاویر نشان داده شده، «سامی رباح» است كه گفته با تشكیلات داعش توافق كرده بود كه كارش را به عنوان یك فعال رسانه ای مستقل و بی طرف صرفا برای انتشار واقعیت بی كم و كاست انجام دهد.
داعش دلیل اعدام این فرد را نیز فعالیت وی برای تهیه گزارش های مفصل از اوضاع غیرنظامیان در دیرالزورو شناسایی هشت پایگاه داعش و فرستادن این اطلاعات در قبال دریافت پول به فردی در خارج از سوریه عنوان كرده است.
این خبرنگار نیز به رغم اعلام برائت از شغل سابقش و هشدار به خبرنگاران مخالف داعش در این ویدیو، اعدام می شود و داعشی ها با بستن وی به تختی در منزلش و منفجر كردن تخت نشان می دهند چگونه تكه های بدنش در سراسر خانه پخش شده اند!
«محمود شعبان الحاج خضر» مدیر رادیو 'الان' در دیرالزور نیز در این تصاویر ویدیویی اعتراف كرده كه داشته حقوقش را از یك خانه دور افتاده در این منطقه دریافت می كرده كه بدست داعش گرفتار شده است.
داعش وی را نیز اعدام كرده و تصویری كه از نحوه اعدامش پخش كرده نشان می دهد وی به یك پنجره آهنی بسته شده و سپس از طریق اتصال به كابل برق فورا كشته می شود.
«محمد مروان العیسی» چهارمین خبرنگار سوری است كه در این تصاویر مشاهده می شود؛ وی می گوید اطلاعاتی خبری را به برادرش در شبكه الجزیره نت داده است. او گفته كه از یكی از فعالان حقوق بشری ضد داعش مبالغی پول دریافت كرده است.
تروریست های داعش این فرد را با چاقو سر بریده و تصویر پیكر بیجانش را منتشر كرده اند.
پس از وی نوبت به اعترافات «مصطفی ابوصطیف» می رسد كه می گوید از هنگام آغاز اعتراضات در سوریه در دیرالزور فعالیت رسانه ای داشته و پس از ورود داعش به منطقه موسسه 'هیومن رایتس واچ' با وی تماس گرفته و وی عكس و خبر در اختیار آنها قرار داده است.
داعشی ها وی را به بالكن منزلش برده و با بستن چند بمب به بدنش و منفجر كردن آنها، او را تكه تكه كردند.
شبك**۶۰۰۲**1021** 1064
۰ نفر

سرخط اخبار جهان