۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۷
کد خبر: 82127623
T T
۰ نفر
آيين گراميداشت هفته قوه قضائيه در مهاباد برگزار شد

مهاباد- ايرنا- آيين گراميداشت شهداي هفتم تير به مناسبت هفته قوه قضاييه روز يكشنبه با حضور جمعي از مسئولان و اقشار مختلف مردم مهاباد در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رئيس دادگستري مهاباد در اين مراسم با گراميداشت هفته قوه قضائيه اظهار كرد: در نظام جمهوري اسلامي ايجاد امنيت و اجراي عدالت از مهمترين وظايف قوه قضائيه است.
حجت الاسلام غفار نظاميان، نقش قوه قضاييه در ايجاد امنيت و اجراي عدالت را بسيار مهم دانست و گفت: قوه قضائيه از اركان اساسي كشور است كه ارتقا، كارآمدي و سلامت قضايي از اهداف مهم آن به شمار مي رود.
وي همچنين با گراميداشت ياد و خاطره آيت الله شهيد بهشتي و يارانش افزود: شهيد بهشتي نقش مهم و تأثيرگذاري در پيروزي انقلاب اسلامي ايفا كرد.
حجت الاسلام نظاميان اضافه كرد: شهيد بهشتي فردي انديشمند، فاضل و متفكري با افق فكري بلند بود كه سعه صدر، نظم و انضباط، عدالت محوري و ولايت مداري از ويژگي هاي بارز اين شهيد بزرگوار است.
وي از شهيد بهشتي به عنوان يك الگوي مديريتي و شخصيتي ياد كرد و گفت: اگر امروز شهيد بهشتي در بين ما نيست ولي انديشه ها و راه وي همواره بايد مورد توجه همه ما باشد.
به گزارش ايرنا، در اين آيين كه با تلاوت آياتي چند از قرآن كريم توسط قاريان برتر اين شهرستان همراه بود، شركت كنندگان با نثار فاتحه بار ديگر با آرمان هاي والاي شهيدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجديد پيمان كردند.
در انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در هفتم تير سال 1360 سيدمحمد حسيني بهشتي رئيس ديوان عالي كشور و 72 تن از يارانش كه در بين آنها 27 نماينده مجلس، چهار وزير و 12 معاون وزير حضور داشتند، به درجه رفيع شهادت نايل شدند.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها