۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
کد خبر: 82126193
T T
۰ نفر
نمایندگان خراسان شمالی از دلایل عضویت خود دركمیسیون های تخصصی مجلس سخن گفتند

بجنورد- ایرنا- نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی رشته تحصیلی مرتبط با كمیسیون ها، اولویت كاری حوزه انتخابیه و تجربه كاری در كمیسیون ها را از جمله دلایل انتخاب خود برای عضویت در كمیسیون های این مجلس دانستند.

به گزارش ایرنا، كمیسیون های برنامه و بودجه ، اجتماعی ، كشاورزی و امنیت ملی و نائب رئیسی كمیسیون برنامه و بودجه سهم نمایندگان مردم خراسان شمالی از كمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.
در این راستا، علی قربانی و علی اكبری نمایندگان شهرستان های بجنورد، گرمه، جاجرم،راز و جرگلان و مانه و سملقان به ترتیب به عضویت كمیسیون برنامه و بودجه و كمیسیون كشاورزی در آمدند، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان عضوكمیسیون اجتماعی شد و هادی قوامی نماینده اسفراین نیز در كمیسیون برنامه بودجه ماند.
همچنین هادی شوشتری نماینده فاروج و قوچان نیز كمیسیون امنیت ملی را برگزیده است.
سهم نمایندگان استان خراسان شمالی نیز از هیئت رئیسه كمیسیون های مجلس فقط نائب رئیسی كمیسیون برنامه و بودجه توسط هادی قوامی نماینده اسفراین در مجلس شده است.
علی قربانی نماینده پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان ، گرمه و جاجرم به خبرنگار ایرنا گفت: كمیسیون برنامه و بودجه را به دلیل رشته تحصیلی ام كه دكترای برنامه ریزی روستایی و گرایش آمایش است، انتخاب كردم.
وی معتقد است: باید قبل از هرگونه برنامه ریزی به آمایش آن توجه شود .
قربانی افزود: همچنین قبل از هر بودجه ریزی دركشور، باید برنامه مناسب و جامع نگر داشت و این برنامه نیز باید براساس آمایش سرزمینی انجام شود.
وی از دیگر دلایل انتخاب كمیسیون برنامه بودجه را تاكیدات رهبری به لزوم برنامه ریزی در طرح های كشور و مطابقت آن با برنامه های بالا دستی ذكركرد.
علی اكبری دیگر نماینده شهرستان های بجنورد ،مانه و سملقان ،راز و جرگلان ، گرمه و جاجرم نیز با بیان اینكه كمیسیون كشاورزی مجلس را برای عضویت و فعالیت خود انتخاب كرده است اظهار كرد : با وجود اینكه مدارك تحصیلی من با عضویت در كمیسیون امنیت ملی مجلس مطابقت داشت و امكان حضور دراین كمیسیون برایم وجود داشت اما كمیسیون كشاورزی را انتخاب كردم .
وی افزود: انتخاب كمیسیون كشاورزی مجلس را به دلیل اولویت كاری حوزه انتخابیه ام و با توجه به سند توسعه استان كه كشاورزی است انتخاب كردم تا قدمی برای رشد و توسعه استان دراین بخش برداشته باشم.
هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز كمیسیون انتخابی خود را همانند دو دوره گذشته كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات ذكر كرد و افزود: با توجه به اینكه رشته تخصصی دانشگاهی من دكترای بودجه ریزی است و سابقه 20سال تدریس دراین رشته و برنامه ریزی توسعه را دارم این كمیسیون را انتخاب كردم.
وی عضویت هشت ساله دراین كمیسیون و مهم تر از همه علاقه شخصی و تجربه دراین زمینه ازدیگر دلایل انتخاب مجدد كمیسیون برنامه و بودجه به عنوان كمیسیون تخصصی خود در مجلس ذكركرد.
نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی اثرات حضور در كمیسیون برنامه و بودجه را بیشتر كشوری و در حوزه ملی ذكركرد وافزود : البته حضور در كمیسیون بودجه در دفاع از بودجه های استان های محروم مانند تصویب طرح توازن (ماده 180) در برنامه پنجم توسعه انجام شد، برای استان هایی مانند خراسان شمالی كه شاخص توسعه ای آن كمتراز میانگین كشوری است ، نیز می تواند موثر باشد .
عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان نیز با بیان اینكه همانند دوره گذشته عضویت در كمیسیون اجتماعی مجلس را برای فعالیت تخصصی خود انتخاب كرده است اظهار كرد : نمایندگان دو گزینه برای انتخاب كمیسیون خود دارند كه انتخاب اول و آخر من كمیسیون اجتماعی است.
وی تخصص ، تجربه كاری ،آشنایی و تسلط به این حوزه را مهم ترین شرط خود در انتخاب كمیسیون اجتماعی مجلس اعلام كرد وافزود: نهادهای زیادی زیر نظر كمیسیون اجتماعی هستند كه من با آنها آشنایی كامل دارم و تجربه كاری بسیاری در این حوزه را دارم.
عزیزی گفت: كمیسیون اجتماعی، كمیسیون اصلی وزارت كار، تعاون و رفا ه اجتماعی است و تمامی ارگان های كه با جوانان و خانواده سركار دارند زیر نظر این كمیسیون هستند.
وی با اشاره به طیف وسیعی از اقشارو سازمان های دولتی و غیردولتی كه زیر نظراین كمیسیون هستند افزود: این كمیسیون بسیاروسیع است و اكثر اقشار جامعه را در برمی گیرد .
هادی شوشتری نماینده مشترك مردم فاروج درخراسان شمالی و قوچان در خراسان رضوی ،نیز همانند دوره پیش به عضویت كمیسیون امنیت ملی مجلس در آمد .
با وجود تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت وگو با نماینده فاروج دراین موضوع تماس با وی امكان پذیر نشد .
استان 925هزار نفری خراسان شمالی با وسعت 28 هزار 434كیلومتر مربع و دارا بودن هشت شهرستان در شمال شرقی كشور قرار دارد.
این استان دارای چهار كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشتركا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یك نماینده دارد.
7189/ 6042
گزارش از : بتول صارمی خبرنگار ایرنا در خراسان شمالی

سرخط اخبار استان‌ها