۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85475329
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سلامت ۱۵ هزار و ۳۳۰ نوآموز خراسان شمالی سنجش شد 

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85475329
سلامت ۱۵ هزار و ۳۳۰ نوآموز خراسان شمالی سنجش شد 

بجنورد- ایرنا- سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزا و ۳۰۰ نفر از نوآموزان بدو ورود به مدارس استان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.

سیدتقی عطاردی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه در استان باید در طرح سنجش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه خانواده ها تا پایان اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند تا برای سنجش نوآموزان اقدام کنند افزود: نوبت گیری برای حضور نوآموزان در پایگاه های سنجش از دی ماه پارسال در حال انجام است و نوآموزان استان در ۱۱ پایگاه مورد سنجش قرار می گیرند.

عطاردی اظهار کرد: نوآموزان در طرح سنجش سلامت به لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می شوند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هزینه انجام سنجش سلامت نوآموزان ۶۰۰ هزار ریال است.

وی تاکید کرد: ثبت نام قطعی نوآموزان در کلاس اول، منوط به ارایه برگه سنجش است و مدیران حق ندارند دانش آموزی را بدون ارائه برگه سنجش سلامت ثبت نام کنند.

آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی یکهزار و ۷۰۰ دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha