۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82101589
T T
۰ نفر
48 مگاوات افزایش ظرفیت در زمان اوج مصرف برق تابستان

تهران- ایرنا- مدیر دفتر مطالعات و بهره‌وری منابع تولید سابا گفت: با اجرای طرح بهبود كارایی تولید در نیروگاه شهید رجایی قزوین، در ساعت های اوج مصرف فصل تابستان 48 مگاوات به ظرفیت تولید برق كشور اضافه می شود.

به‌ گزارش وزارت نیرو، «غلامرضا بیاتی» افزود: سازمان بهره وری انرژی ایران از محل طرح افزایش كارایی تولید در نیروگاه‌های بخاری و گازی، در سال های 1394 و 1393 به نصب و اجرای سامانه خنك‌ كاری هوای ورودی به روش مه‌پاش در دو بلوك سیكل تركیبی نیروگاه شهید رجایی قزوین اقدام كرد كه با اجرای این پروژه افزایش توانی به میزان 23 مگاوات در واحدهای گازی 3 و 4 و همچنین 25 مگاوات در واحدهای گازی 5 و 6 حاصل شده است.
وی اضافه كرد: با توجه به اینكه بهترین كاركرد این سامانه برای خنك ‌كاری هوا در شرایط گارانتی طرح (حدود 38 درجه و 10 درصد رطوبت) است، بنابراین افزایش توان دقیق در ساعت های اوج بار خواهد بود.
وی ادامه داد: آزمایش عملكرد این سیستم‌ها در روزهای پایانی خردادماه پیش از زمان اوج بار در نیروگاه شهید رجایی انجام می‌پذیرد.
پیش از این «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو خبر داده بود: تعمیر همه نیروگاه‌های كشور پایان یافته است و آمادگی خوبی برای تامین برق در تابستان امسال در نیروگاه‌ها وجود دارد. همچنین اقدام هایی برای كاهش تلفات شبكه برق كشور انجام شده است كه كمك می كند میزان برق تولیدی برای تامین نیاز كفایت كند.
اقتصام**2078**1961

سرخط اخبار اقتصاد