بزرگ‌ترین قرارداد تولید بار اول در صنعت نفت امضا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بزرگ‌ترین قرارداد بار اول در صنعت نفت امضا می‌شود، گفت: با امضای این قرارداد، نسل لوله‌های فلزی در عمل منقرض می‌شود و شرکت‌ها هم باید به‌سمت ساخت لوله‌های بدون درز بروند.

به گزارش ایرنا، محسن خجسته‌مهر امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در حاشیه روز پایانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز،‌ پالایش و پتروشیمی در آیین امضای ۱۱ قرارداد شرکت ملی نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان و چهار موافقت‌نامه که با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی،‌ فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، جواد اوجی،‌ وزیر نفت، برگزار شد، اظهار داشت: ارزش قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بار اولی که امروز امضا می‌شود بیش از ۵۸۰ میلیون یوروست.

وی افزود: با آغازبه‌کار دولت سیزدهم برای اقدام‌های فناورانه، پژوهشی، ساخت بار اول در بخش کالا و تجهیزات و پروژه‌های تحقیقاتی در کل زنجیره اکتشاف، تولید، بهره‌برداری و انتقال ریل‌گذاری عمیقی است.

معاون وزیر نفت ادامه داد:‌ ارزش کل قراردادهایی که در طول دولت سیزدهم تاکنون در این بخش امضا شده ۲۱ هزار میلیارد تومان است.

خجسته‌مهر تأکید کرد:‌ در بخش به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان، کار فراتر از تئوری بوده است و در این مسیر، قرارداد ۷۵۰ حلقه چاه کم بازده را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ما اکنون از مرحله نیمه‌صنعتی عبور کرده و به مرحله صنعتی رسیده‌ایم، بیان کرد: کمک به دانش‌بنیان‌کردن صنعت نفت یک زنجیره است که ما آن را به‌صورت کلی دیده و در این زمینه گام برداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برای نخستین بار با دستور وزیر نفت ۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات اسنادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان که با وزارت نفت یا شرکت ملی نفت ایران کار می‌کنند، باز خواهیم کرد.

خجسته‌مهر با بیان اینکه امروز دو موافقت‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو در بخش لوله‌های بدون درز و لوله‌های مغزی سیار امضا می‌شود، یادآور شد: ۱۱ قراردادی که امروز با شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت امضا می‌شود، با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش ایرنا، وزارت نفت،‌ شرکت ملی نفت ایران و معاونت علمی،‌ فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری امروز (شنبه) و در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، ‌۱۵ قرارداد و موافقت‌نامه با شرکت‌های ایرانی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار امضا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha