دریای خزر متلاطم می‌شود 

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85477125
دریای خزر متلاطم می‌شود 

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار دریایی، از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر از امروز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) تا صبح روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر از پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود.

همچنین این سامانه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و مناطق دور از ساحل استان گلستان در دریای خزر فعالیت خواهد کرد.

این وضعیت می‌تواند خطر غرق شدن شناگران و آسیب به قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های فراساحلی را در پی داشته باشد.

از این رو به منع شنا و فعالیت های تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل،در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه های مختلف توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha