فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85475169
فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز دوشنبه تا صبح روز سه شنبه، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به شمالی شدن جریان های جوی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، پیش بینی کرد که دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد گاهی تا ۱۷ متر بر ثانیه خواهد رسبد که این امر باعث شکل گیری امواج ۲ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر، اختلال در فعالیت های بندری، ‌ احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا و اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین را به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه علاوه بر مراقبت در تردد شناورها در حوضچه بنادر و مراقبت در سایر فعالیت های دریایی، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، صید پره و کیلکا و همچنین فعالیت شناورهای متوسط ممنوع اعلام شده است.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا نیز توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی و دریایی خودداری کنند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در ارتفاعات غربی و مرکزی استان ابری و مه‌آلود، کاهش دما به تدریج همراه با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق و در سایر مناطق استان نیز نیمه ابری همراه با کاهش دما و از بعدازظهر ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز سه شنبه نیز ابری همراه با رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش دما پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار پراکنده و وزش باد، روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری به ویژه در غرب استان با رگبار پراکنده و وزش باد و در روز جمعه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، به تدریج از سمت غرب استان با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha