رشد شاخص‌های آماری پرواز و مسافر در فروردین ۱۴۰۳ 

تهران- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها از افزایش چهار درصدی نشست و برخاست هواپیما، رشد ۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و افزایش ۱۱ درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در فروردین امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، «علی عبدی» از رشد شاخص‌های آماری پرواز و مسافر در فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در فروردین امسال، ۲۵ هزار و ۲۵۳ نشست و برخاست و ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۶۲ اعزام و پذیرش مسافر و بیش از ۳۰ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های کشور ارسال و پذیرش شده است.

وی اظهار داشت: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز به عنوان پنج فرودگاه نخست در میان ۴۷ فرودگاهی که عملیات پروازی در آنها انجام شده است، بیشترین نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را ثبت کرده‌اند؛ به‌طوری که در میان فرودگاه‌های مذکور، فرودگاه شهید بهشتی بیشترین رشد را در زمینه اعزام و پذیرش مسافر (۲۹درصد) و نشست و برخاست (۲۴ درصد) رقم زده است که سهم زیادی از این رشد در حوزه داخلی است.

عبدی گفت: با اطلاعات دریافتی از گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی، فرودگاه بین‌المللی تبریز در بخش پروازهای بین‌المللی بیشترین رشد را در میان پنج فرودگاه نخست ثبت کرده است؛ به طوری که در نشست و برخاست هواپیما، ۳۱ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۵۱ درصد با رشد روبه‌رو بوده است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها همچنین اظهار داشت: علاوه بر رشد شاخص‌های آماری فروردین نسبت به اسفند سال گذشته، این شاخص‌ها در مقایسه با فروردین سال گذشته نیز شاهد افزایش بوده است؛ به طوری که در نشست و برخاست به چهار درصد و در اعزام و پذیرش مسافر با ۲ درصد رشد روبه‌رو بودیم.

وی افزود: در بخش پروازهای بین‌المللی نیز امسال رشد قابل توجهی را داشتیم، به طوری که شاهد افزایش ۴۳درصدی نشست و برخاست و افزایش ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ بودیم.

به گفته عبدی، در این بازه زمانی فرودگاه بین‌المللی اصفهان بیشترین رشد اعزام و پذیرش مسافر (۸۶درصد) و فرودگاه تبریز بیشترین رشد نشست و برخاست هواپیما (با ۶۰ درصد) در میان پنج فرودگاه نخست کشور را داشته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha