۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82097195
T T
۰ نفر
ارتقا جایگاه بانوان در جامعه وادارات در دستور كار دستگاه قرار بگیرد

خرم آباد-ایرنا- معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان گفت: توجه به ارتقا جایگاه بانوان در جامعه واستفاده از ظرفیت ها وبالابردن بهره وری با نوان در دستور كار دستگاههای اجرایی استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در كارگروه بانوان استانداری لرستان اظهار داشت:جدی گرفتن بهره وری وظرفیت های بانوان استان در دستور كارمدیران دستگاه های قرار گرفته واینكه در روز بانوان تجلیل از انها مد نظر كارگروه ها نیست.
وی بیان كرد: توسعه نقش هماهنگی، یكپارچه سازی، تسهیل گری و نظارتی در عرصه زنان و خانواده، تقویت و ارتقا كمی و كیفی نیروی انسانی، توسعه سرمایه اجتماعی و تولید محتوای پژوهشی در حوزه زنان و خانواده و نشر دستاوردهای علمی از جمله اهداف كلان برنامه های حوزه بانوان استان است.
معاون سیاسی وامنیتی استاندار لرستان اظهار كرد: توجه به قشرروستایی به خصوص بانوان نسبت به فراگیری مطالب جدید وآشنایی با آسیب های اجتماعی وروشهای مقابله باید در دستور كار كارگروه قرار گرفته وهمه دستگاه های اجرایی ین طرح ها را با جدیت كامل حمایت كنند.
شاهرخی با اشاره بر لزوم شناسایی مشكلات و همچنین آسیب‌ها در حوزه زنان و خانواده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو كارگروه بانوان لرستان، اظهار داشت: اعضای كارگروه بانوان باید مسئله شناسی دقیقی در رابطه با مشكلات زنان و خانواده داشته باشند و سپس بعد از شناسایی اقدام به اولویت بندی و ارائه راهكارهای لازم برای رفع آنها كنند.
وی افزود: وجود 375 هزار نفر دانش آموز دختر دبیرستانی یك فرصت استثنایی وخوب بوده ولی در این زمینه خلاءهای زیادی وجود داشته وباید از جزیره ای وسلیقه ای كردن در مدارس آموزش وپرورش جلوگیری كرد.
معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان گفت: توجه به ظرفیت این قشر دانش آموزان استان و شكل گیری شخصیت آنها در این مقاطع باید با كار كارشناسی وپژوهشی همراه باشد.
شاهرخی اضافه كرد:توجه وحمایت از سازمان های مردم نهاد در حوزه با نوان باید در دستور كارمدیران دستگاه ها قرار گرفته وبستر های لازم نیز برای فعالیت انها در زمینه های علمی فرهنگی اقتصادی واجتماعی جامعه فرهم شود.
وی اظهار كرد: سازمان های مرددم نهادنیز باید فعالیت خود را در همه زمینه های بیشتر كرده وكارهای محوله شده از سوی دستگاه های دولتی واداری را به خوبی انجام دهند.
معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان با اشاره به برگزاری جشنوراه ملی مد ولباس در استان توسط سازمان مردم نهاد اظهار داشت: در حوزه عفاف وحجاب كارهای زیادی انجام شده واز نقطه مقابل هم از همه ابزارها برای وارد كردن هجمه استفاده می كند.
شاهرخی ادامه داد: این جشنواره بایداز سوی دستگاه های استان جدی گرفته شده وكمیته ای در اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با حضور دستگاه های متولی فرهنگی واجتماعی تشكیل شود.
وی از برگزاری دو رویداد بزرگ برای استان لرستان در شهریور ماه خبر داد وگفت: یكی از این رویدادها برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت در پارك زیبا كنار خرم آباد ودیگری برگزاری هفته فرهنگی لرستان در پارك آب وآتش در تهران همراه با دو میزگرد فرهنگی واقتصادی و نمایشگاه ظرفیت های استان است.
مدیر كل امور بانوان استانداری لرستان اظهار داشت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و بررسی راهكارهای مناسب برای حل آنها و توسعه، اصلاح و نیز ساماندهی مراكز خدمات اجتماعی را از مهمترین موضوعات قابل ‌پیگیری در كارگروه بانوان استان است.
لیلا سلاحورزی بیان كرد:تاسیس مراكز خدمات اجتماعی وبستن تفاهم نامه هایی با ادارات برای ارائه خدمات به زنان و دختران آسیب‌پذیر و روستایی و در معرض آسیب و تلاش در راستای توانمندسازی و ارائه خدمات تخصصی روانی و اجتماعی از وظایف این كارگروه است.
مدیر هماهنگی ترویج كشاورزی جهاد كشاورزی استان لرستان در این كارگروه گفت:طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت كشور و وزارت جهاد كشاورزی طرح ایجاد تسهیل گران روستایی در استان اجرا شده كه در این طرح هشت هزارو 976 روز كه شامل 53 هزار 856 ساعت آموزش به بانوان روستایی در زمینه های مختلف داده شده است.
عبداله موموندی با اشاره به اینكه 370 هزار زن روستایی در استان وجود دارد اظهار كرد: همچنین 56 صندوق اعتباری خرد با نوان روستایی برای حل مشكلات اقتصادی این قشر از اجتماع ایجاد شده كه هرصندوق به طور میانگین دو هزار200 نفر عضو دارد.
وی بیان كرد: در زمینه آموزش های هدفمند وخلاقیت وكار آفرینی بازاریابی فروش وتولید موافت نامه هایی اجرا شده
حدود هزار نفر با جغرافیای شهرستانی آموزش دیده اند.
مدیر هماهنگی ترویج كشاورزی جهاد كشاورزی استان لرستان اظهار داشت: در 29 و30اردیبهشت ماه سال جاری نیز 70نفر توسط این نهاد اموزش های لازم را در جهت تولیدات محصولات ارگانیك دیده اند.
موموندی افزود: اعتبار این طرح های 100 میلیون ریال كه بسیار ناچیز وكم بوده است.
وی اضافه كرد: طرح توانمندسازی بانوان روستایی در استان با هدف ایجاد توسعه پایدار مشاغل در حال اجرا است كه از همه دستگاه های استان نیز باید همكاری وهماهنگی لازم را داشته تا از دوباره كاری جلوگیری شود.
معاون اداره استاندارد وتحقیقات صنعتی استان لرستان نیز اظهار داشت: طبق تفاهنامه فی مابین این اداره با وزارت كشور 53 نفر از بانوان روستایی در زمینه تولیدات محصولات ارگانیك آموزش های لازم را از كارشناسان این اداره فراگرفتند.
سید محمد صادق حسینی افزود: در این كارگاه حدود 53 نفر آموزش در زمینه تولیدات محصولات ارگانیك را فرا گرفتند
كارشناس مسئول امور بانوان آموزش وپرورش لرستان در این جلسه اظهار كرد:چهار طرح ملی در زمینه بهبود وضعیت بهداشتی دانشآموزان دختر وبهبود شرایط مهارتی ، آسیب شناسی روانی واجتماعی وپوشش تحصلی بازماندگان از تحصیل در آموزش وپرورش لرستان اجرا شده است.
فریبا گله دار افزود: در زمینه بهبود وضعیت بهداشتی دانشآموزان 600 نفربود كه در این زمینه با آموزش دوساعته به والدین دانش آموزان ووالدین انها در اموزش وپرورش لرستان اجرا شد.
وی اظهار كرد: همچنین در زممینه بهبود شیوه های مهارتی 3 كارگاه هشت ساعته بریا 417 نفر با یك هزار و150 نفر ساعت برای دانشآموزان دختر دو دوره راهنمایی آموزش وپرورش لرستان برگزار شد.
كارشناس مسئول امور بانوان آموزش وپرورش لرستان با اشاره به آسیب شناسی 630 دانشآموز دختر در 13 منطقه بحرانی به عنوان سومین طرح ملی آموزش وپرورش لرستان واموربانوان استانداری لرستان اضافه كرد: همچنین پوشش تحصلی از جمله كتاب، كمك هزینه تحصیلی برای 650 دانش آموز دختر این استان اجرا شده است.
7273/6001

سرخط اخبار استان‌ها