۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82092368
T T
۰ نفر
معاون استاندار ايلام: برگزاري مناظره هاي دانشجويي در راستاي اهداف كلان نظام اسلامي است

ايلام - ايرنا - معاون سياسي ، امنيتي استاندار ايلام گفت: برگزاري مناظره هاي دانشجويي در راستاي اهداف كلان نظام اسلامي است.

به گزارش ايرنا، حسين كلانتري در آيين اختتاميه‌ مرحله استاني پنجمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويي با تقدير از زحمات جهاد دانشگاهي و دانشگاه ايلام در برگزاري اينگونه مناظره ها، اظهار كرد: گفت‌ و گو و مناظره كاري قرآني، ديني و اسلامي است كه اگر از آن فاصله بگيريم، به طور قطع از شريعت فاصله گرفته‌ايم.
وي افزود: قرآن كريم همگي ما را به نوعي موظف كرده است كه با كمال ادب حرف هاي مختلف را بشنويم و با حوصله منطقي‌ و صحيح ‌ترين حرف ها را انتخاب كنيم.
معاون استاندار ايلام يادآور شد: چهره هاي سرشناسي همچون شهيد مطهري در عرصه‌ فكر و انديشه در دانشكده الهيات دانشگاه تهران با ماركسيست ‌ها مناظره مي كردند و در آن مقطع بود كه كرسي ‌هاي آزاد انديشي‌ شكل گرفت.
كلانتري تاكيد كرد: همين مبنا پايه ‌هاي جمهوري اسلامي را آنچنان استوار و محكم كرد كه آمريكايي ‌ها را كه به اساس آن چشم دوخته ‌اند كاري از پيش نبردند، چرا كه ريشه‌ هاي جمهوري اسلامي با منطق مستحكم شده و به همين دليل است كه دشمنان هيچگاه راه به جايي نبرده اند.
وي با اشاره به اينكه از همان اوايل شكل گيري انقلاب اسلامي بيشتر مردم، نظام جمهوري اسلامي را به عنوان الگوي حكومتي پذيرفتند، گفت: به بركت اين مناظره ‌ها مجلسي توانمند تشكيل شد، در اين خصوص مي توان گفت كه مناظره‌ هاي دانشجويي با حضور همه‌ افكار مبارك شده و حضور همه‌ تشكل ‌ها اهميت آن را دوچندان كرده است.
معاون استاندار ايلام اضافه كرد: دولت ‌ها عوض مي ‌شوند اما اين اصول، ارزش ‌ها و مباني است كه تغيير نمي ‌كنند، آزادي حق همه‌ انسان ‌ها در همه‌ دولت ‌ها است، بنابراين همه‌ جريان ‌هاي حامي نظام بايد حق فعاليت داشته باشند.
كلانتري با تاكيد بر ضرورت منطق در گفت و گو و قانون افزود: امام راحل (ره) فرمودند قانون جمهوري اسلامي ايران قانون شرع است و تخلف از شرع گناه محسوب مي شود، لذا در اين زمينه حقوق قانوني همه افراد بايد رعايت شود، در غير اين صورت خلاف شرع است.
وي با اشاره به ديگر فرمايش امام خميني (ره) كه جمهوري اسلامي نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم، تاكيد كرد: امروز راي مردم در تمامي اركان نظام نمود دارد، عقل جمعي مردم خطا نمي‌ كند و اگر هم خطايي شد، در صدد اصلاح آن هستند، نمونه‌ آن در جريان بني‌ صدر به خوبي تجربه شد، پس اين حركت به ما مي ‌آموزد كه به دنبال حاكميت اسلام و ارزش‌ ها باشيم.
معاون سياسي ، امنيتي استاندار ايلام با تاكيد بر حاكميت قانون در عمل، يادآور شد: همه‌ اركان در نظام جمهوري اسلامي بر اساس قانون عمل مي‌ كنند و دولت وظايف و حقوقي دارد و بايد اختياراتش را بدهيم و از او پاسخ بخواهيم.
كلانتري با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر فعاليت و فكر سياسي توسط دانشجويان، افزود: معظم له در سال 1372 فرمودند: خدا لعنت كند كساني كه بخواهند دانشجوها را از فكر و فعاليت سياسي باز دارند، بين فكر و فعاليت و سياسي‌ كاري خيلي تفاوت وجود دارد، سياستي كه نظام دنبال مي‌كند سياست مدرسي است و سياسي كاري به‌ دور از اخلاق، يعني دغل ‌كاري است كه اين در قاموس جمهوري اسلامي جايي ندارد.
كلانتري حيات دانشجو را در فعاليت سياسي دانست و گفت: البته اين مفهوم به معناي بهره ‌برداري يك جريان خاص از دانشجو نيست.
معاون سياسي، امنيتي استاندار ايلام تاكيد كرد: بنا به فرموده امام ، علم در صورتي ارزشمند است كه در خدمت دين قرار گيرد، توان موشكي، نانو، سلول‌ هاي بنيادي و حرف جدي ما در ديپلماسي فعال مديون دين ‌مداري ما است، چون اين دانش ظريف ‌ها در خدمت دين قرار گرفته و اگر شهاب ما در آسمان كن مي‌ درخشد به اين دليل است كه مسيرش را اينگونه انتخاب كرده است.
وي مناظره‌هاي دانشجويي را حركتي مبارك در راستاي اهداف انقلاب برشمرد و گفت: بايد جامعه را به سمتي سوق دهيم كه تحمل رقيب در آن جاي خود را پيدا كند و در اين راه بايد قرآني عمل كنيم چرا كه بدون شك با منطق قرآن به همه‌ قله‌ها خواهيم رسيد.
معاون استاندار ايلام يادآور شد: امروز به بركت قرآن كريم ايران اسلامي وضعيت خوبي در دنيا دارد، دشمنان نظام همواره به علم، سياست و اقتدار ما اعتراف مي‌كنند.
كلانتري افزود: بر همه‌ ما واجب است كه به خط قرمزها توجه كنيم و بدانيم امنيت ملي ما نبايد در هيچ مناظره‌اي خدشه ‌دار شود و اين مناظره و گفت ‌وگوها براي تامين اهداف ما و هموار كردن حركت رو به رشد انقلاب اسلامي و پيشرفت روزافزون اين امانت امام و شهيدان است.
3032/9002

سرخط اخبار استان‌ها