۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82090184
T T
۰ نفر
امام جمعه خوی: مشكلات استان در سفر رئیس جمهوری به طور دقیق بیان شود

ارومیه- ایرنا- امام جمعه شهرستان خوی گفت: مشكلات استان در زمینه بیكاری، عقب ماندگی ها، پروژه های متعدد ناتمام، زیرساخت های بهداشت و درمان، آموزش عالی، قاچاق و اعتیاد به صورت دقیق و مستند بیان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شكوری در آیین نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با اشاره به سفر هفته آینده ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان اذربایجان غربی خطاب به مسئولان و مدیران بخش های مختلف استانی و شهرستانی اظهار كرد: در انعكاس مشكلات و نیازمندی های متعدد استان شفف عمل كنید.
وی افزود: مسئولان باید با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با اتخاذ برنامه ریزی های اصولی، سعی كنند گام های اساسی در جهت رفع مشكلات مردم بردارند.
حجت الاسلام شكوری همچنین با اشاره به فرا رسیدن بیستم شعبان و آغاز دهه بهداشت و نكوداشت مساجد اظهار كرد: بر گرامیداشت مساجد در دین اسلام امر شده است چون آنها خانه های خدا در زمین هستند.
وی جارو كردن و پاك نگه داشتن مساجد، استحباب روشن كردن چراغ های مسجد، دستور به مؤدب نشستن در مسجد، كراهت بلند كردن صدا در مسجد، كراهت خوابیدن در مسجد، كراهت راه دادن دیوانگان بر مسجد و كراهت راه قرار دادن مسجد را از جمله مصادیق گرامیداشت مساجد بر شمرد.
امام جمعه خوی در ادامه خطاب به روحانیان و هیات امنای مساجد و پایگاه های مقاومت و مردم محلات بیان كرد: حضور جدی در نمازهای جماعت، حفظ حرمت و جایگاه روحانی، خدمت به مردم مؤمن، برنامه ریزی برای جذب جوانان، گرامیداشت همه مناسبت های اسلامی و انقلابی در مساجد مورد تأكید است.
خطیب با اشاره به در پیش بودن 24 شعبان روز رحلت فقیه نامدار شیعه مرحوم میرزا محمدحسن شیرازی افزود: در عصر آن بزرگوار كشورهای اسلامی تحت سلطه استعمار پیر انگلستان بودند لذا میرزا در جهت خنثی سازی توطئه های پیچیده استعمارگران علیه مسلمانان اقدامات اساسی از قبیل دفاع از شیعیان مظلوم افغانستان، تربیت و اعزام مبلغان ویژه به كشمیر و تبت جهت مقابله با فتنه انگیزی انگـلستـان، جلوگیری از تجاوز یهودیان به مسلمانان در همدان، جلوگیری از خرید زمین های شهر طوس توسط دولت روسیه، اعزام آیت الله سید عبدالحسین لاری به عنـوان نماینده به منطقه حساس جنوب جهت جلوگیری از تجاوز انگلستان، انتقال حوزه علمیه نجف به شهر سنی نشین سامرا جهت ایجاد وحدت میان شیعه و سنی و خنثی سازی توطئه انگلستان و در نهایت به عهده گرفتن رهبری نهضت تنباكو در ایران علیه قرارداد استعماری با انگلستان انجام داد.
امام جمعه خوی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارك رمضان، این ماه را فرصتی طلایی و ظرفیت ساز برای انسان دانست و گفت: رمضان ماهی مبارك و پرفضیلت در میان مسلمانان است و روزه داری در این ماه از جانب خداوند بر مسلمانان واجب شده است.
نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با حضور هزاران نفر از مردم مومن و متدین در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان اقامه شد.
7128/1905

سرخط اخبار استان‌ها