۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82086401
T T
۰ نفر
30 درصد فضاهای آموزشی در استان كردستان باید تخریب شود

سنندج- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش كردستان گفت: 30 درصد از ساختمان ها و فضاهای آموزشی در استان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و باید تخریب شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز سه شنبه در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان كردستان در سنندج افزود: هم اكنون دو هزار و 900 ساختمان در استان داریم كه 250 ساختمان آن اداری و غیرآموزشی و دو هزار و 600 مورد آن نیز آموزشی است.
وی با بیان اینكه 30 درصد فضاهای آموزشی استان باید تخریب شود، 30 درصد نیازمند مقاوم سازی و مابقی استاندارد است گفت: هم اكنون 152 ساختمان با 740 كلاس درس در استان غیر استاندارد معرفی شده و باید تخریب شوند.
مدیركل آموزش و پرورش كردستان با اشاره به اینكه برای تكمیل فضاهای آموزشی در دست احداث استان 970 میلیارد ریال اعتبار نیاز است اظهار كرد: 500 میلیارد ریال برای اختصاص به تكمیل این فضاها پیش بینی شد كه تاكنون 240 میلیارد از این میزان تحقق یافته است.
وی افزود: براساس مصوبات دولت تا زمانی كه پروژه های نیمه كاره تكمیل نشود هیچ پروژه جدیدی به استثنای پروژه هایی كه از سوی خیرین و موسسه های خیریه ایجاد می شود، نباید شروع شود.
به گفته وی دولت اگر بخواهد اعتباراتی را به پروژه های نیمه تمام اختصاص دهد و این پروژه ها تكمیل شوند حداقل سه سال زمان نیاز است.
قربانی در ادامه گفت: ما هم اكنون در استان در زمینه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و متوسطه اول وضعیت مطلوبی داریم اما در متوسطه دوم از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم.
او اظهار كرد: عدم پوشش تحصیلی می تواند ناشی از دلایل متعددی باشد كه یكی از آن دلایل كمبود فضای آموزشی بویژه در مناطق روستایی است و در این راستا نیازمند همت و تلاش بیشتر خیرین هستیم.
مجمع خیران مدرسه ساز استان كردستان حدود هزار عضو دارد.
میزان تعهدات خیران مدرسه ساز استان كردستان در طول 16 سال گذشته هزار و 860 میلیارد ریال بوده است كه از این میزان تاكنون 860 میلیارد آن آن برای ساخت 480 مدرسه در قالب هزار و 600 كلاس درس تحقق یافته است.
در سال جاری نیز احداث 25 مدرسه از محل كمك های خیران در استان پیش بینی شده است.
در ادامه این آیین با اعطای لوح تقدیر و هدایایی از تعدادی از خیران مدرسه ساز استان كردستان تجلیل شد.
7348/6108

سرخط اخبار استان‌ها