۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82060167
T T
۰ نفر
20 میلیارد ریال به تجهیز و نوسازی بخش آب و خاك اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- مدیرعامل سازمان مركزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال 20 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی بخش آب و خاك از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

گزارش خبرنگار ایرنا، حسین صفایی روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان كردستان افزود: این مبلغ خارج از ردیف بودجه ای كشور و برای توسعه، تجهیز و نوسازی حوزه آب و خاك در 12 استان كشور كه در این زمینه با مشكلاتی مواجه هستند، اختصاص یافته است.
وی اضافه كرد: مسوولان این استان ها می توانند با نیازسنجی و اولویت بندی، این مبلغ اختصاص یافته را برای افزایش بهره وری در بخش های مختلف آب و خاك هزینه كنند.
او با اشاره به منفی بودن تراز صادرات كشاورزی كشور اظهار كرد: در سالهای گذشته با توجه به برخی مشكلات كم آبی و ضعف مدیریتی، تراز صادرات كشاورزی كشور منفی بود و سالانه دولت هشت میلیارد دلار برای جبران این بخش از خزانه پرداخت می كرد.
مدیرعامل سازمان مركزی تعاون روستایی ایران گفت: با سیاست گذاری های اصولی، همكاری كشاورزان و بهره وری بیشتر در بخش كشاورزی در سال 94 این مبلغ به 3.4 میلیارد دلار كاهش پیدا كرد.
وی اضافه كرد: واردات بی رویه محصولات كشاورزی در سال های گذشته ضربه سختی به اقتصاد كشاورزی كشور وارد كرد و لازم است كشاورزان ضمن جبران خسارت های ناشی از ورود بی رویه محصولات كشاورزی، با رقبای خارجی و منطقه ای خود نیز رقابت كنند.
صفایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود تشكل های كشاورزی در بخش فروش محصولات نیز گفت: تشكل های كشاورزی باید با وارد شدن در این بخش، ماده خام تولید شده بخش كشاورزی را به در چرخه صنعت وارد كنند.
وی افزود: شركت های تعاون روستایی فعال در بخش صنایع تبدیلی و تكمیلی مورد حمایت بیشتر دولت و بانك ها قرار می گیرند و می توانند با دریافت تسهیلات بانكی و راه اندازی واحدهای تبدیلی میزان بهره وری بخش كشاورزی را افزایش دهند.
وی اظهار كرد: لازم است كه تشكل های كشاورزی زنجیره كاملی از تولید محصولات كشاورزی از مزرعه تا سفره مردم را هدایت كنند تا ضمن حذف واسطه ها، میزان بهره وری كشاورزان نیز افزایش یابد.
در ادامه این آیین ضمن قدردانی از خدمات حبیب الله شهسواری، سیداحمد زكریانی نژاد به عنوان مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان كردستان معرفی شد.
3020/1904

سرخط اخبار استان‌ها