۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۰۴
کد خبر: 82052903
T T
۰ نفر
تاكيد فعالان سياسي گلستان بر حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم

گرگان - ايرنا - مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فردا جمعه دهم ارديبهشت 95 برگزار مي شود و برخي كارشناسان و فعالان سياسي استان گلستان حضور گسترده در اين مرحله را همسنگ و چه بسا مهم تر از مرحله اول مي دانند.

گلستان از معدود استان هاي كشور است كه در پايان مرحله اول انتخابات تكليف بيش از نيمي از حوزه هاي آن مشخص نشد و آراي مردم در روز جمعه دهم ارديبهشت ماراتن نفس گير انتخابات مجلس دهم را خاتمه خواهد داد.
از ديگر سو انتخابات مجلس دهم در گلستان از آنجايي حائز اهميت بيشتر است كه مردم اين استان با مشاركت بالاي 80 درصد در مرحله اول بالاترين درصد حضور پاي صندوق راي را در كشور از آن خود كردند.
چند كارشناس استان گلستان در حوزه هاي مختلف طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا بر لزوم حضور حداكثري مردم در انتخابات روز جمعه تاكيد كردند.
يك فعال مطبوعاتي استان گلستان در اين باره گفت: انتخابات دهم ارديبهشت گام دوم مردم ايران براي تكميل پروژه مردم‌ سالاري ديني و تشكيل مجلسي قوي و همراه با دولت است.
احسان مكتبي اظهار كرد: مردم در مرحله اول انتخابات مجلس با حضور پرشور خود نتايج شگفت آوري را رقم زدند و لازم است اين پيروزي به دليل ساز و كار حاكم بر انتخابات و ميزان آراي مردم در دهم ارديبهشت ماه تكميل شود.
وي بيان كرد: مردم با راي خود در روز جمعه ادامه اين تلاش سرنوشت ‌ساز و تاريخ آفرين را رقم مي‌زنند و با اين گام ايران را در مسير تحكيم جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي استوارتر خواهند كرد.
مكتبي ادامه داد: موفقيت چشمگير اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان ناتمام مانده است و بايد با حضور و راي گسترده و تاثيرگذار در انتخابات روز جمعه اين فرايند تكميل شود تا امكان شكل‌گيري مجلسي قدرتمند فراهم شود.
همچنين يك فعال سياسي در استان گلستان به خبرنگار ايرنا گفت: يكي از نكات مهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اين استان انتخاب نشدن بيشتر نماينده ها و لزوم مشاركت بالاي مردم براي افزايش پشتوانه آراي فرد پيروز است.
عبدالسلام مهيمني اظهار كرد: مشخص نشدن نمايندگان حوزه انتخابيه گرگان و آق قلا بر جذابيت و شور انتخابات مرحله دوم خواهد افزود و ممكن است همانند مرحله اول منجر به افزايش ميزان شركت كنندگان شود.
رئيس شوراي اصلاح طلبان گلستان بيان كرد: شرايطي كه گرگان به عنوان مركز استان گلستان در مرحله دوم انتخابات با آن مواجه است در مراكز ديگر استان ها رخ نداده و تكليف حداقل يك نماينده در مرحله اول مشخص شد.
اين فعال سياسي افزود: براي انتخابات مرحله دوم بسياري از افراد رد صلاحيت شده و يا كساني كه در مرحله اول توفيقي پيدا نكردند از يك نامزد حمايت كردند كه اين موضع گيري ها منجر به افزايش نشاط انتخاباتي شد.
مهيمني ادامه داد: به نظر مي رسد در مناطق شهري مشاركت مردم استان گلستان در مقايسه با مرحله اول برابر باشد اما به دليل آغاز فصل كشاورزي شايد آمار مشاركت ها در مناطق روستايي اندكي كاهش يابد.
وي بخت نامزدهاي اصلاح طلبان استان گلستان براي پيروزي در اين مرحله از انتخابات را زياد دانست و گفت: در صورت حضور و مشاركت مردم در انتخابات، اميدوار به كسب حداكثر كرسي ها و سنگين شدن وزنه نامزدها به سود اصلاح طلبان هستيم.
يك عضو هيات علمي دانشگاه و نزديك به جريان اصولگرا نيز با اشاره به مشخص شدن 25 درصد كرسي هاي نمايندگي مجلس در دور دوم انتخابات، شركت مردم در انتخابات فردا را مورد تاكيد قرار داد.
دكتر اسماعيل نادري اظهار كرد: اهميت حضور پرشور مردم زماني بيشتر مي شود كه در صورت تشكيل مجلسي قوي، توانمند و داراي برنامه، خدمات افزون تري در حوزه هاي گوناگون كشور ارائه خواهد شد.
وي بيان كرد: مردم همانند مرحله اول به نامزدهايي راي مي دهند كه قصدشان از ورود به مجلس حل مشكلات مردم در بخش هاي اقتصادي و فرهنگي باشد.
اين فعال اصولگراي استان گلستان ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات مي‌تواند در توسعه انقلاب اسلامي تأثير بگذارد و بدون ترديد مردم با بينش بالاي خود اين مسئله را مورد توجه و نظر قرار مي دهند.
نادري با بيان اينكه انقلاب اسلامي بر پايه ارزش ها بنا شده است، ادامه داد: با پشتيباني مردم اين نظام شكل گرفته است و حضور مردم در انتخابات جلوه عيني از جمهوريت و آزادي انتخاب در اين نظام است.
وي همچنين پيش بيني كرد مردم گلستان و شهر گرگان بدون توجه به جناح بندي هاي مرسوم سياسي، انتخاب افراد توانمند و با برنامه را به عنوان ملاك اصلي انتخاب نامزد انتخابات مورد نظر قرار دهند.
انتخابات دور دوم دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فردا جمعه دهم ارديبهشت 95 همزمان با ساير نقاط كشور در سه حوزه انتخابيه استان گلستان شامل گرگان و آق قلا؛ كردكوي، بندرتركمن، بندرگز و گميشان؛ مينودشت، گاليكش، كلاله و مراوه تپه برگزار مي شود.
7331/6203

سرخط اخبار استان‌ها