۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82051709
T T
۰ نفر
شور انتخاباتي در چهار حوزه انتخاببه فارس / تكميل مطالبه مردم در دور دوم انتخابات

شيراز- ايرنا- انتخاب نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در دهمين دوره خود در حالي برگزار مي شود كه در برخي از حوزه هاي انتخابيه در كشور شاهد برگزاري دور دوم انتخابات و رقابت تنگاتنگ نامزدهاي انتخاباتي هستيم.

به گزارش چهارشنبه ايرنا، در بيشتر حوزه هاي انتخابيه اي كه انتخابات آنها به مرحله دوم كشيده شده است شاهد شور و شعور بي مثال مردم در معرفي و انتخاب نامزدهاهستيم.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در چهار حوزه انتخابيه استان فارس نيز به دور دوم كشيده شده و رقابت تنگاتنگي بين نامزدهاي انتخاباتي و حاميان آنها است.
برخي از شهروندان استان فارس ضمن تاكيد بر حضور حداكثري و همه گروه ها واقشار در اين دوره از انتخابات افزودند: حضور باشكوه مردم در دور دوم انتخابات به معناي تكميل مطالبه مردم از كشور و مجلس آينده است كه در 10 ارديبهشت.
اين افراد بر اين باورند: حضور حداكثري مردم انتخاباتي سالم و رقابتي خواهيم داشت كه مردم آگاه و فهيم استان فارس در 10 ارديبهشت در دور دوم انتخابات نيز مانند مرحله اول مشاركت كم نظير و حداكثري خود را نشان دهند تا تكليف چهار كرسي مانده در اين استان را مشخص كنند.

** در انتخابات مجلس مردم خدمت گزاري افراد مد نظر باشد نه فقط جناح ها
زهرا اشرف زاده حقيقي كه معلم يكي از مدارس شيراز است در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: شركت در انتخابات به معناي تعيين سرنوشت كشور و مردم در يك مدت زمان مشخص است كه همه بايد اين حساسيت را درك كنندو به افراد متخصص و توانمندي كه خدمتگزاري به مردم و كشور را مد نظر دارند راي دهند نه تنها از روي تعصي و شعار به احزاب و جناح ها
وي اظهارداشت: اينكه ما در انتخاب كانديدا تنها از جناح ها پيروي كوركورانه داشته باشيم اشتباه است و كشور را به قهقرا مي برد بلكه شاخص هاي مختلفي براي انتخاب افراد به عنوان نماينده مردم بايد مورد توجه باشد.
اشرف زاده ادامه داد: دور دوم انتخابات به نوعي بسيار بهتر از مرحله اول است زيرا شمار نامزدهاي انتخاباتي محدود تر شده و راي مردم تا حدودي حضور كدام نماينده و نوع مطالبات آنها را بيان كرده است لذا هر كس بايد براي تكميل و استمرار بر خواسته خود شركت مي كند و راي مي دهد.
او عنوان داشت: هر چه حضور و مشاركت مردم پرشورتر و گسترده تر باشد، مصونيت انقلاب و كشور بيشتر و كامل تر مي شود و كشور نيز بيشتر رشد مي كند.

** در دور دوم انتخابات توانمندي افراد زير ذره بين مردم است
مجيد راستگو دانشجوي يكي از دانشگاه هاي استان فارس نيز به خبرنگار ايرنا گفت: در دور دوم انتخابات، تعداد نامزدها محدودتر است لذا در اين دوره براي راي دادن، توانمندي افراد مد نظر و زير ذره بين مردم است.
وي عنوان داشت: دليل بعدي اينكه اين انتخابات، ارتباط مستقيم با زندگي مردم دارد راي تك تك افراد مهم است و افراد نمي توانند بگويند در دور قبل شركت كرديم و در اين مرحله شركت نمي كنيم .
اين شهروند استان فارس افزود: عدم شركت مردم در انتخابات اين بهانه را به بيگانگان مي دهد تا جمهوريت و اسلاميت نظام را زير سئوال ببرند؛ كساني مايل نيستند مردم از اين حق شان استفاده كنند.
راستگو بيان كرد: در مرحله دوم انتخابات نيازمند تكميل حضور باشكوه مردم در مرحله اول هستيم و همه افراد بايد خود را در اين زمينه مسئول بدانند تا فردا بتوانند از نماينده منتخب خود در قبال عملكردش پاسخ بخواهند.

** مجلس هم فكر در رفع مشكلات مردم موفق تر است
سهيلا نامور كه دانشجويي يكي از دانشگاه هاي شيراز است هم به ايرنا گفت: حضور آگاهانه مردم در اين دوره از انتخابات در هدايت كشور به سمت توسعه و رشد موثر تر است زيرا مجلس هم فكر و متحد مي درگير مسايل سياسي نمي شود و مي تواند در جهت رفع مشكلات كشور و مردم موفق تر عمل كند.
وي اظهارداشت: اگر به دلايلي مردم در انتخابات شركت نكنند، با دست خود موجبات ضايع شدن حق خودشان را فراهم كرده اند و آن قسمت از حقي كه حكومت به گردن مردم دارد، مورد خدشه واقع مي شود.
وي اضافه كرد: حساسيت دور دوم انتخابات بسيار بيشتر از مرحله اول است زيرا رقابت در اين مرحله بسيار نزديك تر، محدود تر و بيشتر است.
او ادامه داد: در اين دوره از انتخابات تبليغات چهره به چهره و حضوري بسيار مهم است و من و گروهي از همكلاسي هايم براي حمايت از نامزد انتخاباتي مورد نظرمان تلاش مي كنيم.

** براي تحقق برجام بايد از دولت حمايت كرد
هادي آذركيش يكي از دانشجويان در شهر شيراز نيز به خبرنگار ايرنا گفت: نتيجه انتخابات در دور اول به معناي حمايت قاطع مردم از دولت و دستاوردهاي دولت از جمله برجام بود كه اين حضور باشكوه مردم بايد نهايي شود.
وي افزود:در شرايط كنوني و به ويژه مساله برجام و رفع تحريم ها، مردم بايد بتوانند به صورت هدفمند براي رفع مشكلات و فشارهايي كه در دوران سخت تحريم ها بر مردم وارد شده بود، حركت كنند.
آذركيش بيان كرد: براي به ثمر نشستن فعاليت ها و حركت هاي دولت نيازمند حضور و مشاركت حداكثري مردم در مرحله دوم انتخابات پيش رو در كشور هستيم.
دور اول انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي جمعه هفتم اسفند 94 برگزار شد كه در اين انتخابات 14نماينده از 18 نماينده 15 حوزه انتخابيه استان فارس مشخص شدند
تعيين نماينده چهارم حوزه انتخابيه شيراز و نمايندگان حوزه هاي انتخابيه ممسني و رستم، ني ريز و استهبان، داراب و زرين دشت به انتخابات دور دوم در روز جمعه دهم ارديبهشت 95 موكول شد.
رئيس ستاد انتخابات فارس در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: يك ميليون و 690 هزار و 279 نفر در واجد شرايط راي دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در چهار حوزه انتخابيه اين استان هستند.
هادي پژوهش جهرمي افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان فارس در چهار حوزه انتخابيه، هفت شهرستان، 20 بخش، 25 شهر و 54 دهستان برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: انتخابات در اين مرحله در چهار حوزه انتخابيه اصلي شامل شيراز، ني ريز و استهبان، داراب و زرين دشت، ممسني و رستم و 13 حوزه فرعي برگزار مي شود.
رئيس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اينكه، آراي مردم در يك هزار و 218 شعبه در چهار حوزه انتخابيه مذكور اخذ خواهد شد گفت: اين تعداد شامل 915 شعبه ثابت شهري و روستايي و 303 شعبه سيار شهري و روستايي مي شود.
وي، تعداد عوامل اجرايي، نظارت، بازرسي و انتظامي و امنيتي در مرحله دوم انتخابات در فارس را بيش از 15 هزار و 500 نفر اعلام كرد و گفت: اين تعداد شامل 200 نفر اعضا و عوامل اجرايي ستاد انتخابات استان، 105 نفر اعضا و عوامل اجرايي ستاد انتخابات فرمانداري ها، 130 نفر اعضا و عوامل اجرايي ستاد انتخابات بخشداري ها، 187 نفر اعضا هيات هاي اجرايي، 36 نفر اعضا هيات هاي بازرسي، 6 هزار و 85 نفر اعضا شعب ثبت نام و اخذ راي، يك هزار و 217 نفر بازرسان شعب ثبت نام و اخذ راي، يك هزار و 217 نفر نمايندگان فرماندار و 2 هزار و 132 نفر راننده و نيروي خدماتي مي شود.
پژوهش جهرمي بيان كرد: همچنين در اين مرحله از انتخابات چهار هزار و 239 نفر از نيروهاي انتظامي و امنيتي، نظم و امنيت انتخابات را تامين خواهند كرد.
3002/ 1876

سرخط اخبار استان‌ها