دستور العمل تجارت با ايران تهيه شده از سوي 1+5، نقشه راه پيش روي سرمايه گذاران خارجي است

تهران-ايرنا- رييس دفتر رييس جمهوري گفت: دستورالعمل تجارت با ايران كه در خلال مذاكرات برجام توسط 1+5 تهيه شده، نقشه راهي پيش روي سرمايه گذاران خارجي در ايران است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دولت، محمد نهاونديان كه براي شركت در اجلاس اقتصاد ايران، به لندن رفته است در ديدار با ساجد جاويد وزير تجارت و نوآوري انگليس و لرد لامونت نماينده ويژه نخست وزير اين كشور، با تشريح زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري در ايران افزود: دستورالعمل تجارت با ايران كه در خلال مذاكرات برجام توسط پنج بعلاوه يك و ايران تدوين و آماده شده، زمينه هاي مختلف همكاري را مد نظر قرارداده و مانند يك نقشه راه مي تواند مسير پيش روي سرمايه گذاران خارجي در ايران را نشان دهد.
در اين نشست كاري ساجد جاويد وزير تجارت و نوآوري انگليس با ابراز خرسندي از اجرايي شدن برجام و برداشته شدن تحريم ها از علاقمندي شركت ها و سرمايه گذاران اين كشور براي ورود به بازارهاي ايران خبر داد و ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك اقتصاد ايران به شكوفايي و رشدي كه سزاوار آن است دست يابد.
وزير تجارت و نوآوري انگليس كه در آينده نزديك به منظور انجام برخي توافقات اقتصادي در راس هياتي بلند پايه به ايران سفر خواهد كرد تاكيد كرد كه كشورش براي تعاملات تجاري با ايران بسيار جدي است و برنامه هاي مختلفي را طراحي كرده كه اين برنامه ها در آينده نزديك با مذاكراتي كه بين فعالان اقتصادي انجام خواهد گرفت اجرايي خواهند شد.
لرد لامونت نماينده ويژه نخست وزير انگليس براي تجارت با ايران نيز ضمن ابراز خرسندي از موفقيت مذاكرات و برداشته شدن تحريم ها و ايجاد زمينه هاي مساعد همكاري هاي اقتصادي با ايران، اين وضعيت را يك موقعيت ويژه براي همكاري اقتصادي ايران و انگليس دانست.
در اين نشست كاري كه همراه با سوالات زيادي از سوي مديران شركتهاي بزرگ انگليسي در خصوص نحوه همكاري با ايران و زمينه هاي مختلف اقتصادي همراه بود، نهاونديان با تشريح سفرهاي هيات هاي اقتصادي از كشورهاي مختلف در يكسال اخير به ايران گفت: تجارت و تعاملات اقتصادي با ايران نه تنها براي طرفين مفيد كه مي تواند بازار بزرگ منطقه را نيز فعال كند.
در ادامه اين نشست كاري طرفين ضمن بررسي زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اقتصادي بر سرعت گرفتن همكاري ها و تعاملات اقتصادي، بازرگاني، مالي، بانكي، انرژي و حمل و نقل ميان دو كشور تاكيد كردند.
سيام**9121**1027

سرخط اخبار اقتصاد