شناسایی فرار مالیاتی ۵۱ میلیارد تومانی ۴ طلافروشی  در اردبیل

تهران- ایرنا- رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۵۱۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی از چهار طلافروشی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی، شاهین مستوفی در مورد نحوه شناسایی فرار مالیاتی حوزه طلافروشان اردبیل، اظهار داشت: متعاقب گزارش‌های واصل شده مبنی بر سوءاستفاده از صندوق‌های قرض الحسنه و انتقال گردش مالی از بانک‌ها به برخی از این صندوق‌ها، اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم یک صندوق قرض الحسنه در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بازرسی انجام شده و با توجه به مدارک به دست آمده، مشخص شد چهار طلافروشی اقدام به پنهان‌سازی بخش قابل توجهی از فعالیت اقتصادی خود در قالب گردش مالی صندوق قرض الحسنه کرده‌اند، به نحوی که در سال ۱۴۰۱ جمع گردش مالی درآمدی آن‌ها در صندوق قرض الحسنه مذکور، قریب به ۵۱۰ میلیارد ریال بوده است که این مبلغ درآمدی در محاسبه مالیات این اشخاص در مقطع زمانی تسلیم اظهارنامه، لحاظ نشده بود و مجموع مالیات ابرازی طلافروش‌های یاد شده، تنها ۱۸ میلیون تومان بوده است.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: مطالبه مالیات و جرائم ناشی از کتمان درآمد مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha