اختصاص ۴۳.۲ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری

تهران- ایرنا- سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به وزارت آمورش و پرورش اعلام کرد: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، ۷۶.۶ هزار میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده و برای سال جاری نیز ۴۳.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، محسن نجفی خواه، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نوشت: در اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان و آیین‌نامه اجرایی این قانون تا کنون مجموعاً ۷۶.۶ همت برای اجرای رتبه‌بندی پرداخت معوقات و رسیدگی به اعتراضات قانونی در سرجمع اعتبارات سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافت.

در این نامه اعلام شد که برای سال ۱۴۰۳ نیز ۴۳.۲ همت (هزار میلیارد تومان) برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی اعتبار شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در این نامه تاکید کرده است علی‌رغم تاییدیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت کلیه مطالبات ناشی از رتبه‌بندی، گزارش‌هایی از وجود برخی مطالبات ادعایی در خصوص رتبه‌بندی معلمان از جمله تاثیر رتبه‌بندی بر پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و موضوع همسان‌سازی به این سازمان ارسال می‌شود. مقتضی است وزارت آموزش و پرورش با فوریت نسبت به رسیدگی به مطالبات ادعایی اقدام و در صورتی که ادعاهای یاد شده را قانونی می‌دانند مراتب به همراه مستندات و برآورد بار مالی مورد نیاز با مسئولیت آن وزارتخانه برای بررسی به این سازمان ارسال شود.

اختصاص ۴۳.۲ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری

به گزارش ایرنا، رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان و به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم اجرای شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha