۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 5342
کد خبر: 85478393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش تورم نهاده‌های ساختمانی در ۱۴۰۲

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷
کد خبر: 85478393
کاهش تورم نهاده‌های ساختمانی در ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- گزارش جدید مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ تورم سالیانه و نقطه به نقطه نهاده‌های ساختمانی در شهر تهران در پایان زمستان ۱۴۰۲ به ترتیب به ۳۷.۱ و ۲۳.۸ درصد رسیده که نسبت به فصل قبل از آن، کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا از مرکز آمار ایران، در فصل زمستان ۱۴۰۲، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران ۲۳۴۸.۷ است که نسبت به فصل قبل ۶.۶ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۳.۸ درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل ۳۷.۱ درصد افزایش داشته است.

تورم فصلی ۶.۶ درصد

در فصل زمستان ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۶.۶ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (سه‌دهم درصد) ۶.۳ واحد درصد افزایش داشته است.

در این فصل، در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی با ۲۲.۳ درصد مربوط به گروه اجرایی « گچ و گچکاری» است، این در حالیست که گروه اجرایی «ایزوگام و قیرگونی و آسفالت» با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به دوره قبل مواجه شده است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در فصل زمستان ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۳.۸ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۱.۲ درصد) ۱۷.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۷۵.۵ درصد مربوط به گروه اجرایی «گچ و گچکاری» و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۳.۳ درصد مربوط به گروه اجرایی « آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» است.

کاهش تورم سالیانه

در فصل زمستان ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالیانه) ۳۷.۱ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۵.۳ درصد) ۸.۲ واحد درصد کاهش داشته است.

در این فصل در بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم سالیانه با ۶۳.۳ درصد مربوط به گروه اجرایی «یراق آلات درب و پنجره» و کمترین تورم با ۳۰.۲ درصد مربوط به گروه «سنگ» بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha