۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 85475811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 85475811
۷۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

تهران- ایرنا- بر اساس گزارش درگام ملی مجوزها، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۷۰۲ هزار و ۶۸۳ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۶۶۶ هزار و ۶۹ مجوز است.

به گزارش ایرنا، سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام‌پزشکی چهار دستگاهی هستند که تا روز ۲۳ اردیبهشت ماه امسال در صدر جدول تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر سازمان ملی استاندارد ۲۷.۹ درصد، اصناف ۲۷.۵ درصد، وزارت ورزش و جوانان ۹.۴ درصد و سازمان نظام پزشکی ۶.۴ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

بررسی آمارهای تبدیل کلیه مجوزها نشان می‌دهد که استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان، لرستان و همدان در صدر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. در این استان‌ها به ترتیب ۱۶.۳ درصد، ۱۵.۵ درصد، ۱۵.۴ درصد و ۱۲.۷ درصد از مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، در مقایسه استان‌ها در تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا رتبه نخست متعلق به لرستان است و چهارمحال و بختیاری، همدان و گیلان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۴۶.۷ درصد، ۳۶.۱ درصد، ۳۵.۲ درصد و ۳۵ درصد از مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، ایلام و کردستان در قعر جدول رتبه‌بندی تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند.

۷۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

ه گزارش ایرنا، از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند؛ یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha