انقلاب اسلامي در پيشرفت شاخص هاي آموزش عالي تاثير بسزايي داشت

سنندج- ايرنا- رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد قروه گفت: تاثير انقلاب اسلامي در توسعه و پيشرفت شاخص‎هاي آموزش عالي بسيار حائز اهميت است و رويكرد جديدي در عرصه آموزش عالي به جهان عرضه نمود كه بسيار قابل تامل است.

به گزارش ايرنا، بهمن عسكري شامگاه چهارشنبه در افتتاح سلف سرويس و فضاي سبز دانشگاه آزاد اسلامي واحد قروه افزود: انقلاب اسلامي ايران به رهبري حكيمانه امام خميني(ره) بر پايه ها و ارزش هاي الهي و معنوي بنا شد و حفظ استقلال، آزادي، ثبات و امنيت ايران از دستاوردهاي بزرگي انقلاب براي ملت هستند.
وي به دستاوردهاي ديگر انقلاب اسلامي اشاره كرد و ادامه داد: انقلاب اسلامي تحولي عظيم در تمام عرصه‎هاي فكري، سياسي، اجتماعي و فرهنگي جهان ايجاد كرد.
وي در ادامه اظهار كرد: سلف سرويس دانشگاه آزاد واحد قروه در مساحت 75 متر مربع، ايجاد چهار آلاچيق و فضاي سبز به مساحت 600 متر مربع با اعتبار بيش از يك ميليارد و 100 ميليون ريال براي استراحت دانشجويان به بهره برداري رسيد.
وي اظهار كرد: دانشگاه آزاد اسلامي واحد قروه از مهر ماه سال جاري علاوه بر دانشجويان قروه اي دانشجويان غير بومي از استان هاي زنجان، ايلام، كرمانشاه، همدان و شهرهاي ديگر كردستان در دوره هاي تحصيلات تكميلي دانشجو پذيرش كرده است.
عسكري با اشاره به اينكه دانشگاه آزاد قروه از سال 1379 با سه رشته و 40 دانشجو تاسيس شد افزود: امروز بعد از گذشته 15 سال، هزار و 400 دانشجو، سه هزار دانشجو فارغ التحصيل ، 35 هيات علمي، بيش از 100 استاد و مدرس حق التدريس و مدعو در اين دانشگاه فعاليت دارند.
وي افزود: در حال حاضر 13 رشته كارشناسي پيوسته ، 10 رشته كارشناسي ناپيوسته، 11 رشته كارداني و پنج رشته كارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اسلامي قروه موجود است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد قروه افزود: از 35 عضو هيات علمي پنج نفر مدرك دكتري و 12 نفر دانشجوي دكتري و مابقي كارشناسي ارشد هستند.
فرماندار قروه نيز در اين مراسم گفت: دانشگاه مركز انسان‌ سازي است و تحولات در دانشگاه ها و اعضاي هيات علمي باعث تحولات بنيادين در جامعه مي شود.
شعبان سپهر تاكيد كرد: دانشجويان توانايي آن را دارند كه در تمامي عرصه ها به ويژه در عرصه علمي و پژوهشي بدرخشند.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف از جمله علمي، هسته ‌اي، نظامي و دفاعي گفت: اگر امروز دشمنان ما جرأت حمله به كشور و حتي بيان آن را ندارند به واسطه اقتدار ايران در جهان و پيشرفت‌هاي چشم گير در تمامي عرصه‌ها است.
سپهر با اشاره به اينكه زماني دنيا مي خواست پيچ و مهره‌ها را از صنعت هسته ‌اي ايران حذف كند افزود: توافقات هسته اي از سوي دشمنان از سر لطف با ايران نبوده است.
وي در پايان افزود: در كشور بايد دارنده علم مورد احترام قرار گرفته و در برابر او تواضع شود چرا كشور به وجود دانشمندان جوان نياز دارد.
فضاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد قروه دوهكتار است و هزار و 400 دانشجو و سه هزار فارغ التحصيل دارد. قروه در 90 كيلومتري شرق كردستان واقع شده است.
7345/6108

سرخط اخبار استان‌ها