۱۷ دی ۱۳۹۴، ۸:۳۴
کد خبر: 81910816
T T
۰ نفر
حوزه هنري كردستان از عوامل فيلم حكايت عاشقي تجليل كرد

سنندج- ايرنا- فيلم حكايت عاشقي كاري از احمد رمضان زاده فيلمساز نامدار كردستاني شامگاه چهارشنبه در حضور جمعي از هنرمندان و فعالان فرهنگي، اجتماعي و رسانه اي در پرديس سينمايي بهمن سنندج اكران و از عوامل فيلم نيز تجليل شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين آئين احمد رمضان زاده كارگردان، بهمن زرين پور و شيلان رحماني بازيگران فيلم حكايت عاشقي كه هر سه كُرد هستند از سوي حوزه هنري استان كردستان با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شدند.
حوزه هنري براي تجليل از عوامل اين فيلم مراسمي تدارك ديده بود كه پخش فيلم كوتاه ماهي اثر سامان حسين پور، اجراي موسيقي فولكلور كُردي و سخنراني از جمله بخش هايي از اين مراسم بود.
مردم هنردوست و با فرهنگ سنندج نيز با دسته هاي گل از عوامل فيلم حكايت عاشقي استقبال و از آنان تجليل كردند.
احمد رمضان زاده كارگران بيجاري اين فيلم در سخناني كوتاه از اينكه فيلمش ابتدا در كردستان و كرمانشاه اكران مي شود اظهار خوشحالي كرد و گفت: دوست دارم تمام ملت كُرد اين فيلم را ببينند و آن را نقد كنند.
او با دعوت صاحب نظران و مردم براي نقد از فيلم حمايت عاشقي افزود: تمام نقدها را روي چشمانم مي گذارم.
او پيام صوتي جعفري جوزاني تهيه كننده اين فيلم خطاب به مردم كردستان را نيز پخش كرد.
بهمن زرين پور پدر بازيگري كرمانشاه كه در فيلم، نقش پدربزرگ را داشت نيز در سخناني با اشاره به اينكه خسته بودم و ديگر حال بازيگري را نداشتم گفت: با خواندن فيلمنامه حكايت عاشقي كه كاري جدي بود علاقه مند به ايفاي نقش شدم.
او به فاجعه هولناك حلبچه اشاره كرد و افزود: در اين فيلم، عاشقي از دل اين فاجعه بزرگ شكل گرفت و اين پيام را به جامعه مي دهد كه بدون عشق زندگي مفهوم ندارد.
شيلان رحماني بازيگر سنندجي اين فيلم نيز با اظهار خوشحالي از اينكه در ميان همشهريان خود به تماشاي اين فيلم مي نشيند گفت: اميدوارم اين فيلم مورد استقبال مردم قرار بگيرد و از آن خوششان بيايد.
رحماني با بيان اينكه براي اين فيلم زحمات زيادي كشيديم افزود: برخي اوقات نيز فيلم تا آستانه تعطيلي مي رفت اما با تلاش عوامل خوشبختانه به اتمام رسيد و امروز آماده اكران است.
در اين آئين همچنين از دكتر قطب الدين صادقي و شوان عطوف دو بازيگر ديگر كُرد اين فيلم نيز يادي شد كه مورد تشويق حاضران در سالن قرار گرفت.
عوامل فيلم حكايت عاشقي از امين مرادي مدير حوزه هنري استان كردستان نيز به واسطه حمايت از فرهنگ و هنر و هنرمندان قدرداني كردند.
فيلم سينمايي 'حكايت عاشقي' دومين ساخته احمد رمضان زاده كارگردان كردستاني است و داستان آن برگرفته از داستان يك عكاس واقعي به نام احمد ناطقي است كه به عنوان اولين نفر بعد از بمباران شيميايي حلبچه به اين منطقه وارد مي شود و از آن عكاسي مي كند.
اين فيلم قصه عشق عكاس به يكي از بازماندگان بمباران شيميايي حلبچه را روايت مي كند.
فيلم حكايت عاشقي جايزه بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه بخش پانوراما جشنواره فيلمخانه آسيا - اسپانيا را دريافت كرده است و در سومين دوره هفته فيلم هاي سينمايي خانه آسيا در شهر اسپانيا و سي و نهمين جشنواره بين المللي فيلم مونترال به نمايش درآمده است.
بهرام رادان در نقش عكاس ايراني و شيلان رحماني در نقش دختر كُرد، بازيگران اصلي حكايت عاشقي هستند.
اين فيلم در بخش سوداي سيمرغ سي و سومين جشنواره فيلم فجر حضور داشت و ديپلم افتخار بهترين بازيگر مرد براي بازي بهمن زرين پور را كسب كرده است.
3033/1904

سرخط اخبار استان‌ها