۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81865747
T T
۰ نفر
استاندار بوشهر: وضعيت مطلوب عمراني زمينه سازارتقا وضعيت اجتماعي است

بوشهر- ايرنا- استاندار بوشهر گفت: وضعيت مطلوب عمراني مي تواند زمينه ساز ارتقا و بهبود وضعيت اجتماعي در جامعه شود.

به گزارش ايرنا، مصطفي سالاري روز شنبه درآيين افتتاح شش طرح اميد اجتماعي استان بوشهر افزود: براي رسيدن به شرايط مطلوب بايد امكانات و زير ساخت هاي متناسب را فراهم و زمينه لازم را براي فعاليت جوانان در امور اجتماعي ايجاد كنيم.
وي اظهار كرد: هدف از ايجاد زيرساختها تنها امورعمراني نيست بلكه انجام مسائل فرهنگي با مشاركت امور عمراني براي رسيدن به هدف مورد نظر است.
سالاري اضافه كرد: جذب سرمايه گذار و سرمايه گذاري مطلوب در روند ايجاد كسب و كار در شرايط اجتماعي جامعه بسيار موثر است و فعاليت هاي اقتصادي و رونق كسب و كار در يك جامعه بر وضعيت اجتماعي آن جامعه تاثير دارد با اين وجود همه اين امور بايد با نگاه عميق به مسائل فرهنگي و اجتماعي همراه باشد.
استاندار بوشهر گفت: در اموري كه داراي مزيت اقتصادي هستند اگر نگاه فرهنگي نداشته باشيم، باعث ايجاد آسيب هاي جبران ناپذير خواهد شد.
وي با بيان اينكه زيرساخت هاي حمل و نقل ريلي، جاده اي، هوايي و دريايي در استان بوشهر بايد بهبود يابد ادامه داد: اين روند براي استفاده مستقيم مردم وارتقا مزيت هاي سرمايه گذاري و علاقه مندي واحدهاي توليدي و كسب كار در امر سرمايه گذاري در استان موثر است.
سالاري افزود: در اين ارتباط درحوزه حمل و نقل دريايي جزيره نگين مورد توجه قرار گرفت و در جاده اي نيز هشت محور اتوبان در مراحل مختلف اجرايي در دست اقدام است كه اگر همه اين پروژه ها حداقل تا دو سال آينده به بهره برداري برسند در بخش حمل و نقل جاده اي در استان نياز ها تامينت شده است.
استاندار بوشهر اظهاركرد: جاده ديلم- گناوه براي استان داراي اهميت بالايي است كه در آن تلفات جاده اي بالايي اتفاق افتاده و تاخير دراجراي اين پروژه با سرعت در حال جبران و اجراست .
سالاري اضافه كرد: محور برازجان – گناوه كه حدود 30 كيلومتر در مرحله آسفالت براي تبديل شدن به بزرگراه است و اكنون نصب علائم درآن در دست اقدام و از جمله پروژه هاي دهه فجر امسال براي افتتاح است.
وي ادامه داد: جاده اهرم – برازجان نيز يكي ديگر از محورهاي حمل و نقل در دست اقدام استان بوشهر است كه در دو هفته آينده آغاز خواهد شد و هم اينك تامين اعتبار صورت گرفته است.
استاندار بوشهر با اشاره به اينكه خروجي شهر بوشهر يك تحول در زمينه گردشگري اين شهر خواهد داشت، بيان كرد: اين مسير ناحيه مركزي بوشهر را به چغادك و جاده گناوه متصل مي كند كه دسترسي جديدي براي مركز استان بوده و بار ترافيكي را كاهش خواهد داد.
سالاري گفت: همچنين بزرگراه دير – بوشهر نيز از پروژه هاي مهم است كه صنعت نفت در اجراي آن سهيم بوده و هم اينك پيمانكار در قطعه 13 آن فعال است.
سالاري اضافه كرد : امكان دارد ظرف سه تا پنج سال آينده تنها مسيري كه نياز به توسعه داشته باشد محور شيف به گناوه است و با اجراي اين پروژه ها درحمل و نقل استان بوشهر تا 10 سال نياز به اجراي هيچ پروژه اي نخواهيم داشت.
وي با تاكيد بر اينكه آزاد راه بوشهر – شيراز نيز از پروژه هاي مهم حمل و نقل استان در آينده است، ادامه داد: به دنبال پيگيري و جذب بخش خصوصي براي اجراي اين پروژه هستيم كه در بسته هاي پيشنهادي وزارت راه و شهرسازي پيشنهاد سرمايه گذاران خارجي نيز وجود دارد.
سالاري گفت: در زمينه حمل و نقل ريلي و راه آهن استان در دو سال گذشته مصوبه شوراي اقتصاد گرفته شد و هيات ترك تشريفات نيز واگذاري آن را مصوب كرد ولي در مرحله انعقاد قرارداد با چيني ها متوقف شده است اما در اين فرصت مي طلبد در بين پيمانكاران يك پيمانكار متخصص انتخاب وانعقاد قرارداد صورت گيرد.
وي با بيان اينكه بهبود وضعيت اقتصادي و تاثيرآن بر شرايط اجتماعي انكار ناپذير است، افزود: يكي از مسائل استان مشكل آب است كه در تابستان گذشته مردم شهرهسا برازجان، بوشهر و دلوار مشكلات فراواني را در زمينه كمبود آب داشتند كه از استان فارس كمك گرفتيم.
سالاري اظهار كرد: بايد به منظورتامين آب استان چاره انديشي مي شد در اين ارتباط در صدد هستيم حدود 25 درصد نياز آب شرب استان با آبشيرين كن از دريا تامين شود.
وي با تاكيد بر اينكه همه اين فعاليت هاي عمراني در استان براي ايجاد زمينه مناسب امور اجتماعي است، اضافه كرد: در زمينه آموزش نيازمند فعاليت هاي بيشتر در كشور و استان بوشهر هستيم و بايد به شاخص هايي كه براي مردم ملموس است توجه بيشتري شود.
سالاري ادامه داد: موفقيت دانش آموزان در كنكوربا رتبه ها ي خوب يكي ازمطالبات جدي مردم است كه بايد جايگاه كنوني را بهبود ببخشيم و در اين ارتباط برنامه ريزي هايي صورت گرفته و دوره هاي تقويت كنكور در سنوات مختلف تحصيلي در دست اقدام و تامين مالي شده است.
وي در راستاي توانمند سازي نيروي انساني گفت: دراين ارتباط اقداماتي صورت گرفته كه شاخص ترين آنها طرح اميد اجتماعي است و در حوزه ها و شهرهاي مختلف كارگاههاي آموزشي در رده هاي سني مختلف اجرا خواهد شد.
سالاري با اشاره به اينكه بايد از خانوده ها براي اجراي طرح هاي اميد اجتماعي آغاز به كار كنيم، افزود: بايد با ايجاد رغبت و به دور از خستگي براي مخاطبان با مشاركت مردم و سازمان هاي مردم نهاد دوره هاي مناسبي را براي ايجاد اميد اجرا كنيم.
وي اظهاركرد: شهرداران و دهياران استان همه امور را در كار عمراني تعريف نكنند، امور عمراني ملموس و زمينه ساز رونق است ولي اين امور نبايد ما را از ايجاد زمينه براي وجود انسانها دور نگه دارد.
سالاري ادامه داد: وظيفه ما برنامه ريزي براي رشد و تعالي انسانهاست ودر جايگاه مسئوليتي كه داريم بايد براي مسائل فرهنگي، اجتماعي برنامه ريز ي كنيم.
استاندار گفت: در اجراي امور اجتماعي دولت نبايد متولي بلكه حامي و پشتيبان صنف هاي مختلف و جوانان باشد تا آنها خودشان امور را به دست گيرند.
وي افزود: در زمينه ورزش نيز جشنواره اميد را در استان آغاز كرده ايم كه در دو هفته آينده در سطح 37 شهر استان اجرا خواهد شد.
سالاري با بيان اينكه اين جشنواره ها باعث ايجاد اميد و نشاط در جامعه خواهد شد اظهاركرد: ايجاد زمينه هاي مناسب براي فعاليت هاي فرهنگي از وظايف دولتي است و اميدواريم بتوانيم شرايط مطلوب را فراهم كنيم.
استاندار بوشهر يادآورشد: درسال گذشته درزمينه جذب اعتبار شرايطي كه وضعيت كشور مطلوب نبود ما شرايط خوبي را در جذب اعتبار داشتيم و يكهزار و 200 ميليارد تومان اعتبار وارد دستگاه هاي اجرايي استان شد.
وي بيان كرد: بخشي از اين اعتبار براي پرداخت بدهكاري دولت قبل به پيمانكاران پرداخت شد و امسال نيز اعتبار بيشتري را جذب خواهيم كرد ولي اين اصل كار ما نبوده و ايجاد فضا براي فعاليت جوانان در اولويت برنامه ها قرار دارد. ك/2
7210/6043

سرخط اخبار استان‌ها