۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۷
کد خبر: 81855393
T T
۰ نفر
70 درصد واحدهاي مسكوني گرمي مغان غير ايمن هستند

اردبيل - ايرنا - فرماندار گرمي گفت: 70 درصد واحدهاي مسكوني اين شهرستان در برابر حوادث طبيعي غير ايمن هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ميرعلي رحيمي زاد روز پنجشنبه در جلسه بررسي مشكلات راه و شهرسازي شهرستان گرمي افزود: در حالي كه اين شهرستان بر روي دو گسل واقع شده حتي يك واحد از مسكن مهر گرمي تكميل و به مردم تحويل داده نشده و مي توان گفت اين شهرستان فاقد مسكن مهر است.
فرماندار گرمي همچنين بر لزوم نظارت بيشتر بر كيفيت آسفالت ريزي جاده ها و نصب روشنايي تيرهاي چراغ برق در جاده اردبيل به ويژه در محدوده حادثه خيز شرفه تاكيد كرد.
او در ادامه با اشاره به مشكلات حوزه راه سازي و مسكن شهرستان گرمي از وجود برخي تبعيض ها در اختصاص اعتبارات بخش راه سازي در بين شهرستان ها انتقاد كرد و خواستار اصلاح نقاط حادثه خيز جاده هاي شهرستان گرمي از جمله انگوت و موران شد.
رحيمي زاد اظهار كرد: تنها 10 درصد اعتبارات عمراني در كميته برنامه ريزي شهرستان توزيع مي شود و باقي آن در قالب اعتبارات ملي و استاني خود دستگاه اختصاص مي يابد ، اعتبارات تملك دارايي شهرستان گرمي 90 ميليارد ريال بود كه 20 ميليارد ريال به حوزه راه سازي اختصاص يافته است.
او افزود: اعتبارات موجود براي مشكلات موجود گرمي كافي نيست و اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل بايد به مشكلات انباشته شده توجه جدي داشته باشد.
معاون مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل نيز در اين جلسه كمبود و تخصيص نيافتن به هنگام اعتبارات راه سازي را يكي از مشكلات اين اداره كل دانست و گفت: با وجود اين مشكلات از سال گذشته تاكنون 110 ميليارد ريال در شهرستان گرمي پروژه اجرا شده است.
حيدري افزود: 23 كيلومتر از جاده هاي ارتباطي اين شهرستان آسفالت ريزي و روكش آسفالت 4.5 كيلومتر از جاده قديم گرمي به اردبيل نيز مرمت شد.
گرمي مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
8123/6018

سرخط اخبار استان‌ها