۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۶
کد خبر: 81849234
T T
۰ نفر
دانش آموزان سرعيني و نيري عازم مناطق عملياتي شمالغرب كشور شدند

اردبيل - ايرنا - كاروان راهيان نور دانش آموزان پسر شهرستان سرعين و نير عازم مناطق عملياتي شمالغرب كشور شدند.

فرمانده سپاه ناحيه سرعين روز يكشنبه در آيين اعزام اين كاروان گفت: اعزام جوانان و دانش آموزان به سرزمين نور بهترين و موثرترين راه براي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل امروزي است.
سرهنگ طاهر رحيمي افزود: جبهه مقاومت فقط به رزمنده نياز ندارد بلكه به اقدامات فرهنگي هم نيازمند است.
او گفت: بسيج دو منبع بسيار عظيم در اختيار دارد كه نيروي مردمي كه بسيج را شكل داده و بايد از اين پتانسيل به درستي استفاده شود و دفاع مقدس كه گنجينه‌اي تمام‌نشدني است.
به گزارش ايرنا ، مراسم بدرقه كاروان راهيان نور دانش آموزان پسر شهرستان نير هم امروز در محل مدرسه 17شهريور برگزار شد.
حجت الاسلام احد احدي مسوول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه نير در اين مراسم حفظ راه و سيره شهدا را از مهم ترين وظايف دانش آموزان دانست و گفت: ما در سايه خون شهدا اقتدار و امنيت را به دست آورده ايم.
وي افزود: بازديد نزديك از ايثارگري هاي شهدا و رزمندگان اسلام در مناطق جنگي از سوي دانش آموزان درس عملي بسيار مناسبي براي آن دسته از افراد جوان جامعه است كه مي خواهند از اين تجربيات در زندگي امروزي خود استفاده كنند.
حجت الاسلام احدي تصريح كرد: يكي ديگر از اهداف اعزام كاروان هاي راهيان نور تجديد ميثاق دانش آموزان با آرمان هاي امام راحل و شهداي انقلاب و جنگ تحميلي بوده و در اين سفر مقدس دانش آموزان اعزامي با بازديد از مناطق جنگي در شمال كشور در برنامه هاي مختلف فرهنگي و عقيدتي شركت مي كنند.
وي با اشاره به اعزام 90 دانش آموز پسر مقطع دوم متوسطه از شهرستان نير به مناطق عملياتي شمالغرب كشور اظهار كرد: اين كاروان با دو دستگاه اتوبوس و همراهي خودروهاي سبك پشتيباني در مدت دو روز از مناطق عملياتي مهاباد و پيرانشهر در استان آذربايجان غربي بازديد خواهند كرد.
فرمانده سپاه ناحيه نير هم گفت: اردوي راهيان نور مهم ترين عامل در آشنايي نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا است و احياگر فرهنگ ايثار و شهادت در بين جوانان است.
سرهنگ حسن دهقاني اظهار كرد: انتقال فرهنگ ايثار و شهادت حاكم بر دوران دفاع مقدس به نسل جوان از اهداف عالي طرح اعزام كاروان هاي راهيان نور دانش آموزي به مناطق جنگي اعلام است.
وي افزود: اردوي راهيان نور بازخواني فرهنگ حماسه و ايثارگري ملتي است كه با تمسك مطلق به نيروي الهي و پيروي محض از ولايت فقيه بر تمام توطئه هاي دشمن تا بن دندان مسلح فائق آمده و در نبردي نابرابر به پيروزي دست يافتند.
شهرستان سرعين در 27 كيلومتري غرب اردبيل و شهرستان نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
7116/6018

سرخط اخبار استان‌ها