۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳
کد خبر: 81815224
T T
۰ نفر
تبليغ فرش ماشيني دستباف گونه، فريب افكار عمومي است

اروميه - ايرنا - سرپرست مركز ملي فرش ايران گفت: تبليغ فرش ماشيني دستباف گونه و دستباف نما توسط كارخانه هاي توليدي اين نوع فرش ها فريب افكار عمومي است.

حميد كارگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در تبليغات صورت گرفته محيطي و رسانه اي، الفاظ اينچنين ارائه مي شود كه اين امر فاقد اعتبار است.
وي اضافه كرد: فرش ماشيني هم بخشي از صنعت فرش كشور را در اختيار دارد ولي نبايد در تبليغات صورت گرفته براي فروش بيشتر، نزديك بودن به فرش هاي دستباف را نشان دهد.
وي اظهار كرد: در برخي از تبليغات رسانه اي نيز ديده مي شود كه دار قالي را براي فرش هاي ماشيني نمايش مي دهند كه اين امر نيز قابل قبول نيست.
سرپرست مركز ملي فرش ايران با اشاره به اينكه مي توان براي فروش فرش هاي ماشيني به بازارهاي صادراتي و بين المللي توجه داشت، ادامه داد: بهتر است كه شهروندان ايراني به عنوان خاستگاه اصلي توليد فرش در دنيا، از فرش هاي دستباف استفاده كنند كه اين امر نيازمند آگاهي سازي است.
كارگر گفت: اگر شهروندان بدانند كه تنوع محصول و قيمت در فرش هاي دستباف بسيار زياد است و انواع ارزان قيمت اين نوع فرش ها نيز در بازار وجود دارد، بازار فروش اين بخش قابل توجه خواهد بود.
وي در بخش ديگري با اشاره به وجود يك ميليون قالي باف در كشور افزود: از اين تعداد حدود 700 هزار نفر فعال هستند.
وي اضافه كرد: از اين تعداد نيز نزديك به 480 هزار نفر بيمه تامين اجتماعي شده اند و از مزاياي آن بهره مند هستند.
ايران، خاستگاه اصلي فرش دستباف در دنيا به شمار مي رود و بخش اعظمي از بازارهاي جهاني فرش در دست كشورمان است.
2093

سرخط اخبار استان‌ها