۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81795960
T T
۰ نفر
عرضه فرآورده هاي غذايي و بهداشتي به بازار بدون نشان سلامت ممنوع است

كاشان- ايرنا- معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: عرضه فرآورده خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي بدون نشان سازمان غذا و دارو (سيب سلامت) و پروانه ساخت به بازار ممنوع است.

به گزارش ايرنا، دكتر حميدرضا بنفشه روز دوشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار داشت: 24 مهرماه توسط سازمان بهداشت جهاني به عنوان روز جهاني غذا نامگذاري شده و شعار امسال اين سازمان 'ايمني غذا از مزرعه تا سفره' است.
وي افزود: بايد تمامي مراحل و فرآيندهايي كه از مزرعه به عنوان مرحله اوليه تامين غذا اتفاق مي افتد تا ورود به مرحله مصرف براي اطمينان از ايمني غذا نظارت و كنترل شود كه نهادهاي متفاوت و متنوعي در اين مساله دخيل هستند، اما لازمه تحقق اين مطلب فرهنگ سازي بين مردم است.
دكتر بنفشه به اهميت درج نشانگر رنگي تغذيه اي بر روي محصولات غذايي اشاره كرد و گفت: به دليل افزايش بيماري هايي همچون بيماري هاي قلبي، عروقي، فشار خون، افزايش وزن و غيره تدابيري جهت كنترل عوامل تشديد كننده اين بيماري ها انديشيده شده است.
وي تاكيد كرد: كاهش مصرف نمك، اسيدهاي چرب ترانس، چربي و كاهش قند و شكر در محصولات غذايي از اولويت هايي است، پيگيري شده كه اگر آن را به حد مطلوب برسانيم سير صعودي افزايش بيماري ها متوقف مي شود.
وي افزود: در اين راستا سازمان غذا و دارو مكلف شده تا درج نشانگر هاي رنگي را بر روي محصولات غذايي جهت كمك به افراد در انتخاب موادغذايي سالم و متناسب با وضعيت سلامت فرد الزامي كند.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كاشان تصريح كرد: همچنين بايد بر روي تمامي محصولات خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي كه مي خواهند وارد بازار شوند، نشان سازمان غذا و دارو همراه با شماره پروانه ساخت درج شود.
بنفشه گفت: در شش ماه نخست امسال سه پرونده توليد موادغذايي متخلف به دادگستري ارجاع شده است.
3009/6021

سرخط اخبار استان‌ها