۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81748173
T T
۰ نفر

كشف 16 باند بزرگ پولشويي در كرمان

۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81748173
كشف 16 باند بزرگ پولشويي در كرمان

كرمان - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب كرمان از كشف 16 باند بزرگ پولشويي خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزي ماموران اداره كل اطلاعات استان كرمان اعضاي اين باند و پولشويان در تور اطلاعاتي به دام افتادند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي دادگستري كل استان كرمان دادخدا سالاري افزود: اعضاي اين باند در زمينه ‌هاي قاچاق مواد مخدر و روان گردان، تجارت سلاح‌هاي غيرمجاز و قاچاق انسان در سراسر كشور و خارج از كشور فعاليت پنهان داشته و وجوه حاصله از اين فعاليت‌ها را به حساب نفرات سوم و چهارم واريز مي‌كردند كه در استان كرمان كشف و از فعاليت آنها جلوگيري شد.
وي گفت: قاچاقچيان پس از تحصيل وجوه حاصله از معاملات نامشروع و خلاف قانون، آنها را به حساب اشخاص عادي و بعضا موجه واريز و پس از برداشت وجوه بخشي را تبديل به دلار كرده و به خارج از كشور منتقل مي‌كردند.
وي ادامه داد: برخي از اين وجوهات را نيز در معاملات املاك و خودرو و ساختمان سازي هزينه مي‌كردند تا اقدامات مجرمانه خود را در پوشش‌هاي قانوني و مشروع جلوه داده و ردپاي خود را در تجارت‌هاي كثيف و آلوده پنهان سازند.
دادستان عمومي و انقلاب كرمان گفت: خوشبختانه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و به حول و قوه الهي به اقدامات مجرمانه مجرمين خاتمه داده شد.
وي تصريح كرد: تاكنون بيش از 125 ميليارد ريال از وجوه نقد و چندين باب املاك از قاچاقچيان كشف و توقيف شده، متهمان احضار شده‌اند و تحقيقات لازم بعمل آمده است.
سالاري افزود: پرونده‌ هاي متشكله توسط ماموران به دستگاه قضايي استان كرمان تحويل داده شده و تحقيقات بيشتر پيرامون شناسايي شركا و معاونان مجرمين در دادسراي كرمان در دست اقدام و انجام است.
وي گفت: عمده فعاليت اين باندها در خارج از استان و استان‌هاي مختلف و در خارج از كشور بوده است.
8060/3028

سرخط اخبار استان‌ها