۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81741835
T T
۰ نفر

نشريه 'پيشه نگ' مهاباد مجوز انتشار گرفت

۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81741835
نشريه 'پيشه نگ' مهاباد مجوز انتشار گرفت

مهاباد ـ ايرنا ـ رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مهاباد گفت: نشريه فرهنگي ، هنري و ادبي پيشه نگ (پيشرو) در مهاباد مجوز انتشار خود را از هيات نظارت بر مطبوعات كشور دريافت كرد.

قادر مرادي روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نشريه فرهنگي ، هنري و ادبي كه به صورت ماهنامه انتشار خواهد يافت ، دومين ماهنامه و سومين نشريه مكتوب در اين شهرستان است كه مجوز انتشار خود را از هيات نظارت بر مطبوعات كشور با شماره‌ مجوز 94/9631 كسب كرده است.
وي اضافه كرد: اين ماهنامه به همت جمعي از فعالان ادبي اين شهرستان و به مدير مسوولي غفور پيرزاده به جمع نشريات اين شهرستان افزوده شده است.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهاباد بيان كرد: مجوز اصلي اين ماهنامه زبان فارسي بوده و مسوولان آن مي توانند پس از انتشار شش شماره ، درخواست اضافه شدن زبان دوم(كردي) را نيز از هيات نظارت بر مطبوعات كشور را نيز ارايه كنند.
مسوولان اين نشريه در فراخواني عمومي از اصحاب قلم و انديشه براي تهيه مطالب و مقالات فرهنگي ، ادبي و هنري دعوت به همكاري كردند. ‌
قرار است اولين شماره اين ماهنامه آبان ماه سال جاري و به زبان فارسي منتشر شود.
منصور حامدي ، رحمت نادري ، هرمان وطماني ، قادر نيازي و پژمان اسماعيل نژاد اعضاي شوراي نويسندگان اين ماهنامه فرهنگي ، هنري و ادبي هستند.
در شهرستان مهاباد علاوه بر ماهنامه پيشه نگ تنها ماهنامه مهاباد و دو هفته نامه جامعه كردستان و فصل نامه پژوهشي نسخ خطي منتشر مي شود.
ماهنامه مهاباد قديمي ترين نشريه فعال در اين شهرستان به شمار مي رود كه از سال 1380 فعاليت خود را شروع كرده است.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و به سبب اينكه زادگاه شخصيت هاي ادبي از جمله عبدالرحمان شرفكندي(هه ژار) ، محمدامين شيخ‌الاسلامي مُكري(هيمن) ، محمد قاضي(مترجم) ، احمد قاضي ، ناصر آغابرا ، هيدي و چندين شاعر و اديب برجسته كشور است ، به نام شهر فرهنگ و ادب شناخته مي شود.
مهاباد به نسبت ساير شهرستان هاي همجوار داري كمترين تعداد نشريه است.ك3
3020/6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها