۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81667299
T T
۰ نفر
جز سازمان تبلیغات اسلامی امیدی به نهادهای فرهنگی نداریم

قم - ایرنا - نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی گفت: دركارهای فرهنگی سالم و كارشناسی شده‌، جز سازمان تبلیغات اسلامی امیدی به دیگر نهادها نداریم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی اداره كل تبلیغات اسلامی قم،حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی دردیدار مدیركل تبلیغات اسلامی قم اضافه كرد: بافت سازمان تبلیغات اسلامی بافت حوزوی ودینی است و این سازمان زیرنظر دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت می‌ كند، بنابراین كمیسیون فرهنگی مجلس با تمام توان از برنامه ‌های سازمان تبلیغات اسلامی حمایت می ‌كند.
وی بر لزوم اجرای برنامه ‌های مدون برای به روز شدن اطلاعات ائمه جماعات مساجد تاكید كرد و گفت: اگر مساجد را فعال كنیم و ائمه جماعات به روز باشند، تبلیغات سوء دشمنان نمی‌تواند كارآیی داشته باشد.
وی ادامه داد: درصورتی كه مسجد و امام جماعت محور فعالیت ‌های هر محله باشند، این همه آسیب‌ های اجتماعی و فرهنگی وجود نخواهند داشت.
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تائید دغدغه مدیركل تبلیغات اسلامی قم درمورد تعدد دستگاه‌ های تصمیم ‌گیر دربرخی حوزه‌ های فرهنگی و دخالت درامور یكدیگر اظهار كرد: نهادهای مختلفی برای ائمه جماعات، جلساتی برگزار می‌ كنند اما خروجی این جلسات و همایش‌ ها جنبه آموزشی ندارد و ائمه جماعات را به روز نمی ‌كند.
آشتیانی خواستار هم افزایی همه نهادها در راستای بهینه شدن فعالیت‌ های فرهنگی و دینی شد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید دراین زمینه پدری كند و اگر این كار نشود، فعالیت‌هایی كه به صورت پراكنده انجام می ‌شود نمی ‌تواند تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌ های اداره كل تبلیغات اسلامی استان قم در اجرای طرح‌ های فرهنگی با مشاركت دانشگاه‌ ها و آموزش و پرورش، سرمایه گذاری در فعالیت ‌های فرهنگی و دینی این دو نهاد مهم آموزشی و تربیتی را خواستار شد.

** طرح ‎های فرهنگی و تبلیغی در قم نیازمند حمایت است
مدیركل تبلیغات اسلامی قم نیز گفت: ما از نظر مدیریت، طرح و برنامه و اجرا مشكلی نداریم ولی باید حمایت شویم.
حجت ‌الاسلام عباس اسكندری خواستار توزیع مناسب اعتبارات فرهنگی و ساماندهی فعالیت‌ های فرهنگی و تبلیغی شد و گفت: ما در اجرای طرح ها و برنامه ها مشكلی نداریم ولی باید حمایت شویم.
وی اظهار كرد: نگاه مثبت مسوولان كشور به قم فرصت بسیار خوبی است اما متاسفانه با این نگاه، تصور می ‌شود قم نیاز به فعالیت‌ های فرهنگی و تبلیغی ندارد.
وی اضافه كرد: قم با وجود اینكه از موسسات و نهادهای علمی و فرهنگی زیادی برخوردار است ولی از نظر فعالیت‎ های فرهنگی و تبلیغی محروم است.
مدیركل تبلیغات اسلامی قم با ذكر نمونه‌ ای از محرومیت‌ های فرهنگی در قم، گفت: نهادهای حوزوی در مناسبت‌ های تبلیغی به همه استان ‌های كشور اعزام مبلغ دارند ولی اعزام مبلغان دینی به مناطق حاشیه‎ ای و مورد نیاز قم صورت نمی ‌گرفت.
وی با بیان اینكه اعزام مبلغان دینی به شهر قم از سال 92 انجام می ‌شود، افزود: علاوه بر این، امسال مجوز تاسیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قم و استقرار روحانی مستقر در مناطق حاشیه‌ ای و شهرك‌ های اقماری قم صادر شده و امیدواریم با این اقدامات، فعالیت‌ های فرهنگی و تبلیغی در قم رونق چشمگیری داشته باشد.
وی دخالت برخی نهادها در ماموریت‌ های سازمانی را یكی از موانع جدی فعالیت ‌های اداره كل تبلیغات اسلامی استان قم برشمرد و تاكید كرد: بسیاری از معضلات و آسیب ‌های فرهنگ دینی و عمومی به سهولت قابل برطرف شدن است، ولی متاسفانه هم‌ افزایی بین نهادها وجود ندارد و منابع و امكانات به خوبی مدیریت نمی ‌شود.ك/3
/8138/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها