۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81646206
T T
۰ نفر

56 درصد جرايم با استفاده از موتورسيكلت انجام مي شود

۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81646206
56 درصد جرايم با استفاده از موتورسيكلت انجام مي شود

اصفهان - ايرنا - رييس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: مجرمان در 56 درصد جرايم از موتورسيكلت استفاده مي كنند.

سرهنگ ستار خسروي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از جمله جرايم خشني كه مجرمان از موتورسيكلت استفاده مي كنند مي توان به سرقت هاي به عنف يا زورگيري و سرقت مسلحانه اشاره كرد.

رييس پليس آگاهي اصفهان افزود: مجرمان موتورسيكلت سوار را مي توان به عنوان چالش جدي و اساسي امنيت جامعه نام برد زيرا به همان نسبت كه در توسعه بي نظمي در شهرها نقش دارند در ناامني جامعه نيز نقش ايفا مي كنند.

وي عدم رعايت نكات ايمني و مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده نكردن از كلاه ايمني، نداشتن گواهينامه و پلاك، ويراژ دادن و حركت در پياده روها از جمله موارد نقض مقررات توسط موتورسيكلت سوارها برشمرد.

سرهنگ خسروي افزود: با فرا رسيدن فصل گرما و تعطيلي مدارس، استفاده از موتور تشديد مي شود و شاهد هستيم كه نوجوانان و جوانان از موتورسيكلت پدرانشان استفاده مي كنند درحالي كه اكثر آنها گواهينامه ندارند.

وي يادآور شد: پليس با شناخت مناسب از اين تهديد براي مقابله با اين مجرمان برنامه هاي مناسب و اثرگذاري به مرحله اجرا گذاشته است.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان، اجراي طرح مقابله با موتورسيكلت سواران متخلف از 16 اسفند سال گذشته را از جمله طرح هاي پليس برشمرد كه باعث كاهش شديد مرگ و مير موتورسيكلت سواران شده است.

وي افزود: در جلسه اي با دادستان اصفهان براي قانونمند شدن خريد و فروش موتورسيكلت برنامه ريزي شده است.

سرهنگ خسروي افزود: كماكان برخورد با مجرمان موتورسيكلت سوار در دستور كار پليس قرار دارد.

وي خاطرنشان كرد: همچنين فروش موتورسيكلت به افراد زير 18 سال ممنوع است و اگر مشكلي پيش بيايد و فروشنده نتواند متصرف موتورسيكلت را معرفي كند خود فروشنده بايد پاسخگوي جرم باشد.

براساس آمار پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان، روزانه يك ميليون و 100 هزار موتورسيكلت در استان اصفهان تردد مي‌كنند.

ت/6994/ 6508

سرخط اخبار استان‌ها