۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81644424
T T
۰ نفر
استاندار كردستان خواستار تغییر سیاست بومی گزینی در دانشگاه ها شد

سنندج - ایرنا- استاندار كردستان سیاست بومی گزینی دانشجویان را به ضرر استان های كمتر توسعه یافته دانست و گفت: بارها این موضوع را با مسوولان در میان گذاشته ام و درخواست می كنم این سیاست را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج با بیان اینكه سیاست بومی گزینی دانشگاه ها در استان به طور كامل بررسی و مطالعه شده است افزود: باتوجه به اینكه ظرفیت دانشگاه های برتر كشور محدود است از این رو دانشجویان با استعداد نمی توانند در این دانشگاه ها قبول شوند و این برخلاف عدالت آموزشی است.

وی گفت: همچنین دانشجویانی كه تمام مراحل تحصیلی خود را در استان خود پشت سر بگذارند بازار داخل كشور را نمی شناسند و آشنایی چندانی با كشور ندارند و از این رو نمی توانند به شغلی متناسب با مدرك تحصیلی خویش برسند.

وی به رایزنی خود با وزیر علوم اشاره كرد و گفت: وزیر علوم هم سیاست بومی گزینی را از ابتد غلط می داند و قول دادند این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود تا این سیاست را تغییر دهند.

استاندار كردستان در ادامه سخنان خود به تعطیلی مدارس و اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان اشاره كرد و از مسوولان آموزش و پرورش خواست برنامه های اوقات فراغت را به كلاس درس تبدیل نكنند و اجازه دهند دانش آموزان در فضایی خارج از فضای درس و مدرسه به تفریح بپردازند.

زاهدی افزود: نباید تعطیلات تابستان دانش آموزان را نیز به كلاس درس تبدیل كرد و دوره های آموزشی مختلفی برگزار نمود بلكه باید دانش آموزان را از نظر جسمانی و روانی برای سال تحصیلی بعد آماده كرد.

او با تاكید بر اینكه دانش آموزان نیاز به بازسازی روحی روانی در فصل تابستان دارند گفت: برگزاری كلاس های مختلف در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت كمكی به بازسازی روحی و روانی دانش آموزان نمی كند.

استاندار كردستان همچنین در ارتباط با طرح انسداد مبادی بیسوادی نیز گفت: اگر از ابتدای این طرح به جای تلاش برای باسواد كردن افراد مسن، توان كافی برای با سواد كردن افراد لازم التعلیم بكار گرفته می شد اكنون این تعداد بیسواد نداشتیم.

زاهدی اولویت را با بیسوادان كم سن دانست و افزود: باید در راستای باسواد كردن افراد زیر 40 سال تلاش شود.

حدود 256 هزار دانش آموز در استان كردستان در سه هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.ك/3

3033/1904

سرخط اخبار استان‌ها