۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱:۴۲
کد خبر: 81634374
T T
۰ نفر

ظريف مسكو را به مقصد تهران ترك كرد

۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱:۴۲
کد خبر: 81634374
ظريف مسكو را به مقصد تهران ترك كرد

مسكو - ايرنا- محمدجواد ريف وزير امور خارجه كشورمان پس از سفري يك روزه به مسكو براي شركت در كنفرانس بين‌المللي امنيت و ثبات در منطقه سازمان همكاري شانگهاي، پنجشنبه شب راهي تهران شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ظريف كه عصر چهارشنبه وارد مسكو شده بود در بدو ورود با سراج الدين اصل اف وزير خارجه تاجيكستان ديدار و گفت‌وگو كرد و روز پنجشنبه ضمن شركت در كنفرانس بين‌المللي امنيت و ثبات، در اين كنفرانس به ايراد سخنراني پرداخت.

وزير خارجه كشورمان در سخنانش در اين كنفرانس با بيان اينكه برخي از كشورها به دنبال ايجاد نظمي جديد در منطقه با استفاده از گروه‌هاي تروريستي هستند، خاطرنشان كرد: مبارزه با افراط گرايي و تروريسم بايد مورد بازنگري قرار گيرد.

وي پس از شركت در كنفرانس بين‌المللي امنيت و ثبات، با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه به صورت دوجانبه مذاكره كرد و پس از آن ديدار سه جانبه وزراي خارجه ايران، روسيه و چين برگزار شد.

وزراي خارجه ايران،‌ روسيه و چين در اين ديدار در خصوص اوضاع منطقه به ويژه يمن، موضوع داعش، تحولات عراق و سوريه و آخرين روند مذاكرات هسته‌اي گفتگو كردند.

وزير امور خارجه ايران همچنين با وانگ يي وزير خارجه چين به صورت دوجانبه رايزني و تبادل نظر كرد.

اين سفر دكتر ظريف به مسكو چهارمين سفر وي به فدراسيون روسيه در مقام وزير امور خارجه ايران بود.

سفر كنوني وزير خارجه كشورمان به مسكو از اهميت خاص برخوردار بود زيرا سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در كنفرانس مطبوعاتي پس از برگزاري كنفرانس بين‌المللي امنيت و ثبات در منطقه سازمان همكاري شانگهاي خاطرنشان كرد كه كشورهاي عضو سازمان همكاري شانگهاي با عضويت ايران در اين سازمان موافقت كردند.

سازمان همكاري هاي شانگهاي سازماني بين دولتي و بين المللي است كه 15 ژوئن سال 2001 ميلادي در شانگهاي چين و با حضور كشورهاي قزاقستان، چين، قرقيزستان، روسيه، تاجيكستان و ازبكستان تاسيس شد.

جمهوري اسلامي ايران، افغانستان، پاكستان و هند به عنوان ناظر در اين سازمان حضور دارند و در اجلاس آن شركت مي كنند.

اروپام*3*391**1565

سرخط اخبار جهان